1 eller 2 usb på drev
Fra : Peter Hansson \(7870~

Dato : 25-12-08 08:30

Hej1

Har købt en Plextor 2.5" 160gb ekstern drev til drengen.

Det viser sig at den kræver 2 X usb tilslutning.

Han har kun een indgang til rådighed og vil ikke køre den gennem hub m.v.

Har kik på en Verbatim Smartdisk 250gb.

Er der nogen der ved om denne "kører" med kun een usb stik til PC´en. Altså
både strøm og data i eet.

hilsen

PH

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 25-12-08 09:03

"Peter Hansson (7870)" <> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Har kik på en Verbatim Smartdisk 250gb.
>
> Er der nogen der ved om denne "kører" med kun een usb stik til PC´en.

Det havde været noget lettere hvis du havde oplyst model nummeret på den
der hersens Plector. Jeg har søgt på nettet og set på en model PX-PH16U2
Der står der at den er drevet med strøm fra USB porten. Den ekstra ledning
er til hvis computeren ikke kan levere strøm nok fra en USB Port.
Der er ikke andet at gøre end at sætte harddisken til computeren med en
ledning og se om den kan slæbe harddisken. Ellers er det en hub med seperat
strømforsyning.
Svaret er det sammen som på Plextoren for Verbatimen, da det afhænger af
computeren også.

mvh
Henning

Fra : Peter Hansson \(7870~

Dato : 25-12-08 09:25

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.vallid> skrev i en meddelelse
> Det havde været noget lettere hvis du havde oplyst model nummeret på den
> der hersens Plector. Jeg har søgt på nettet og set på en model PX-PH16U2

Her er modelnr: PX-PH160US/T3. REV.01.

> Der er ikke andet at gøre end at sætte harddisken til computeren med en
> ledning og se om den kan slæbe harddisken.

Det har jeg prøvet og det virker på min NX5000. Man er jo bare lidt bange
for at brænde en port af, når man nu ikke har stor forstand på disse ting.

PH

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-12-08 13:35

Peter Hansson (7870) skrev bl.a.:

> Det har jeg prøvet og det virker på min NX5000. Man er jo bare lidt
> bange for at brænde en port af, når man nu ikke har stor forstand på
> disse ting.

Det bør heller ikke kunne lade sig gøre. Der er i 99 ud af 100 tilfælde en
begrænser, som ikke tillader at trække mere strøm end porten selv leverer.

Claus

Fra : Peter Hansson \(7870~

Dato : 25-12-08 19:33

"Claus Tersgov" <nospamnews2@tersgov.dk> skrev i en meddelelse
> Peter Hansson (7870) skrev bl.a.:
>
> Det bør heller ikke kunne lade sig gøre. Der er i 99 ud af 100 tilfælde en
> begrænser, som ikke tillader at trække mere strøm end porten selv leverer.

Sådan som jeg forstår dig kan jeg bare sætte den til og vil den køre med den
ene usb tilsluttet er det OK.

Idet jeg takker for svarene.

hilsen

PH

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-12-08 21:11

Peter Hansson (7870) skrev bl.a.:

> Sådan som jeg forstår dig kan jeg bare sætte den til og vil den køre
> med den ene usb tilsluttet er det OK.

Jeg har selv en lille maxtor basic, og den har oosse to stik. I min laptop
kan den ikke køre med eet stik, men i andre af mine maskiner kan den godt
køre med et. Det afhænger af, hvor meget strøm porten kan levere.

Det er næsten sten sikkert, at en producent ikke sætter produkter på
markedet, som kan brænde folk maskiner af. Det ville være utrolig
forretning.

Claus

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-12-08 23:07