Genoprettelse af HP computer?
Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 22-12-08 18:13

Jeg har en HP Pavilion A409.DK, som er 4½ år gammel. Da jeg tog den i brug
i sin tid, brændte jeg en kopi som anbefalet og det sæt på 7 CD'er har jeg
endnu. Præcist hvad det var en kopi af ved jeg ikke, men velsagtens af
genoprettelsespartitionen med Windows?

Den oprindelige opdeling af harddisken, med genoprettelsessoftware på en
særskilt partion er forlængst gået tabt.

Det underlige er, at der ikke er en eneste eksekvérar fil på hverken disk 1
eller 7, så hvordan pokker sætter man gang i den? Så kan man jo ikke boote
på cd-om drevet.

Jeg har Googlet, men det er håbløst at finde hoved og hale i resultaterne.

Postet i dk.edb.hardware og dk.edb.system.ms-windows med FUT til
sidstnævnte.
--
Venlig hilsen
Mikkel

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 18:26

Mikkel Mikkelsen wrote:
> [...]
>
> Det underlige er, at der ikke er en eneste eksekvérar fil på hverken
> disk 1 eller 7, så hvordan pokker sætter man gang i den? Så kan man

Har du prøvet, kunne jo være en ini fil der
kaldte en cab fil ell. lignende

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 22-12-08 19:01

On Mon, 22 Dec 2008 18:26:08 +0100, Just wrote:

> Har du prøvet, kunne jo være en ini fil der
> kaldte en cab fil ell. lignende

Den havde jeg ikke regnet ud, men du har ret: Svinet starter!
--
Venlig hilsen
Mikkel

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 19:29

Mikkel Mikkelsen wrote:

> Den havde jeg ikke regnet ud, men du har ret: Svinet starter!

Det jo lige det den gør

Fra : Bjarne Chr

Dato : 22-12-08 19:09

"Mikkel Mikkelsen" <mikkel@mikkelserver.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> 1
> eller 7, så hvordan pokker sætter man gang i den? Så kan man jo ikke boote

---------------
Det er der heller ikke på min recovery dvd, (jeg gad ikke 7 cd,er)
og den virker fint nok.
Bc

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-12-08 21:14

Mikkel Mikkelsen skrev:

> Det underlige er, at der ikke er en eneste
> eksekvérar fil på hverken disk 1 eller 7, så ...

Har du prøvet om maskinen kan boote på den
første?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 21:58

Allan Vebel wrote:

> Har du prøvet om maskinen kan boote på den
> første?

Det er jo over to timer siden han fik dyret i gang

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-12-08 23:36

Just skrev:

> Det er jo over to timer siden han fik dyret i gang

Jeg så spørgsmålet i news:dk.edb.hardware - der
var ikke andre svar.

Jeg så for sent at det var sendt til flere grupper

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-12-08 23:39

Mikkel Mikkelsen skrev bl.a.:

> Det underlige er, at der ikke er en eneste eksekvérar fil på hverken
> disk 1 eller 7, så hvordan pokker sætter man gang i den? Så kan man
> jo ikke boote på cd-om drevet.

Jojo, det kan du snildt. Det kræver ikke en exe fil for at boote den linux
dims, som genetablerer maskinen. Normalt starter man programmet med at
tastekombination ved boot, eller via bios. Alternativt prøv at sætte
maskinen til at boote fra det optiske drev og så prøv alle diske.

Claus