Langsom download
Fra : Martin Kirk

Dato : 21-12-08 00:39

Hej Gruppe
Ved ikke om det er den rigtige gruppe, men jeg tror der er noget galt med
min pc Windows vista.
jeg har en internethastighed på 4mbit,men når jeg eks. vis podcaster
programmet hardisken via itunes
ca 55 MB, tager det ca 30 min at hente filen , hvad er der galt og hvordan
fikser jeg det ?

--
Venlig hilsen

Martin Kirk

Fra : Mads

Dato : 21-12-08 00:54

On Sun, 21 Dec 2008 00:39:12 +0100, "Martin Kirk"
<m.kirk@(slet)oncable.dk> wrote:

> [...]
>programmet hardisken via itunes
>ca 55 MB, tager det ca 30 min at hente filen , hvad er der galt og hvordan

Din download hastighed er jo også afhængig af hvad upload hastigheden
er i den anden ende.

Fra : Martin Kirk

Dato : 21-12-08 10:10

> "Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i meddelelsen
> Din download hastighed er jo også afhængig af hvad upload hastigheden
> er i den anden ende.

hej alle
det vil sige at itunes lever en meget dårlig upload hastighed ( eller er det
DR PODCAST )
jeg har testet min hastighed den er som følger

Last Result:
Download Speed: 4206 kbps (525.8 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 256 kbps (32 KB/sec transfer rate)
Latency: 47 ms

MVH martin kirk

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 21-12-08 12:33

"Martin Kirk" <> skrev i meddelelsen

> hej alle
> det vil sige at itunes lever en meget dårlig upload hastighed ( eller er
> det DR PODCAST )

Jeg bruger ikke iTunes, men DR podcast er et af de få steder, hvor jeg
henter,
der virkelig leverer den max hastighed jeg kører med. Dog har jeg oplevet at
nogle få dage er der lige som prop i DR.

Bruger yousee. 16/1mbit.
Du skriver heller ikke hvilken udbyder du bruger og intet om hvilket program
du bruger til at hente med. Jeg bruger Opera til at hente podcast med.

mvh
Henning

Fra : Martin Kirk

Dato : 21-12-08 16:19

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.vallid> skrev i meddelelsen
> [...]
> program
> du bruger til at hente med. Jeg bruger Opera til at hente podcast med.

jeg bruger You see 4 mbit / 256K bit og Itunes til at hente med

mvh Martin Kirk

Fra : John

Dato : 21-12-08 03:03

"Martin Kirk" <m.kirk@(slet)oncable.dk> skrev i en meddelelse

> hvad er der galt

Du ka' måle din hastighed her:

http://www.my-speedtest.com/dk/

> hvordan fikser jeg det ?

Måske med dette gratis værktøj:

http://www.download.com/Internet-Cell-Boost/3000-18512_4-10766738.html?cdlPid=10986459

John

Fra : Martin Kirk

Dato : 21-12-08 10:16

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen

> [...]

Last Result:
Download Speed: 4206 kbps (525.8 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 256 kbps (32 KB/sec transfer rate)

kan jeg bruge dette gratis værkstøj der stå ikke noget om at det funger i
vista

mvh Martin Kirk

Fra : John

Dato : 21-12-08 10:51

"Martin Kirk" <m.kirk@(slet)oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Download Speed: 4206 kbps (525.8 KB/sec transfer rate)
> Upload Speed: 256 kbps (32 KB/sec transfer rate)
> Latency: 47 ms

Ser ok ud.

Min forbindelse (TDC, 4 MB) til sammenligning:

Download Speed: 3620 kbps (452.5 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 426 kbps (53.3 KB/sec transfer rate)
Latency: 75 ms

> kan jeg bruge dette gratis værkstøj der stå ikke noget om at det funger i
> vista

Nu skrev jo intet om Vista, men tvivler på, du kan pine mere ud af dit
system :)

Flere værktøjer:

http://www.speedguide.net/

John

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-12-08 11:05

Martin Kirk wrote:

> Last Result:
> Download Speed: 4206 kbps (525.8 KB/sec transfer rate)
> Upload Speed: 256 kbps (32 KB/sec transfer rate)
> Latency: 47 ms

Download Speed: 3478 kbps (434.8 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 616 kbps (77 KB/sec transfer rate)
Latency: 69 ms

Jeg har en 4096/768-forbindelse hos TDC.

Jesper Poulsen

Fra : Ole C

Dato : 21-12-08 10:55

John skrev blandt andet:

> Du ka' måle din hastighed her:
>
> http://www.my-speedtest.com/dk/

Dårligt sted at måle hastighed.
Jeg får en downloadhastighed på 1084 kb/s - hvor jeg hos TDC
http://hastighedstest.tdc.dk/ og Cybercity http://speedtest.cybercity.dk/
får omkrnng 5200 kb/s!

--
vh
Ole C

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-12-08 11:06

Ole C wrote:

> Dårligt sted at måle hastighed.

Min passer nu meget godt med virkeligheden.

Jesper Poulsen

Fra : Ole C

Dato : 21-12-08 11:22

Jesper Poulsen skrev blandt andet:

> Min passer nu meget godt med virkeligheden.

Har netop prøvet igen - og denne gang nåede den da op på 1503 kb/s !
Men TDC: 5246 kb/s - Cybercity: 5247 kb/s - og Speedtest.net: 5248 kb/s
Alle målinger inden for 3-4 minutter. Sært...

--
vh
Ole C

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-12-08 21:28

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> wrote in news:494e18ac$0$90276$14726298
@news.sunsite.dk:

> Har netop prøvet igen - og denne gang nåede den da op på 1503 kb/s !
> Men TDC: 5246 kb/s - Cybercity: 5247 kb/s - og Speedtest.net: 5248 kb/s
> Alle målinger inden for 3-4 minutter. Sært...

Egentlig ikke. Det du måler er jo hullets størrelse mellem dig og det sted
du tester. Eller rettere hullets mindste størrelse på vejen fra teststedet
til dig.

Optimalt, findes det mindste hul mellem dig og din udbyder. Det er det hul
du betaler for. Men reelt kan hullet sagtens være mindre et andet sted på
sin vej. Derfor oplever du forskelle, og derfor er der kun en
hastighedstest der reelt kan bruges til noget: Den din ISP tilbyder.

Fra : John

Dato : 21-12-08 11:25

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> Dårligt sted at måle hastighed.
> Jeg får en downloadhastighed på 1084 kb/s - hvor jeg hos TDC
> http://hastighedstest.tdc.dk/ og Cybercity http://speedtest.cybercity.dk/
> får omkrnng 5200 kb/s!

Ja, det ser jo da ikke for kønt ud :)

Målingen kan gå banan, hvis du benytter en barsk firewall (eller anden
sikkerheds-software) med stealth-funktion.

Ved hastighedmåling slår jeg derfor Windows firewall til, samt by-pass'er
Sygate Pro.

Hos Cybercity får jeg derefter dette resultat:

Download: 3558 kb/sek (444.8 KB/sek)
Upload: 434 kb/sek (54.3 KB/sek)

- og hos My-Speedtest:

Download Speed: 3620 kbps (452.5 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 426 kbps (53.3 KB/sec transfer rate)
Latency: 75 ms

Da'r jo ik' så stor forskel :)

John

Fra : Ole C

Dato : 21-12-08 11:54

John skrev blandt andet:

> Målingen kan gå banan, hvis du benytter en barsk firewall (eller anden
> sikkerheds-software) med stealth-funktion.

Den slags er efter min mening kun for paranoikere
Vistas egen firewall er dog aktiv - med default indstillinger.

--
vh
Ole C

Fra : John

Dato : 21-12-08 12:26

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> Den slags er efter min mening kun for paranoikere

Naturligvis :)

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 21-12-08 15:36

Ole C wrote:
> paranoikere

Dem har jeg ikke hørt om før, hvad er det for nogen?

Fra : Ole C

Dato : 22-12-08 00:30

Jens C. Hansen skrev blandt andet:

> Dem har jeg ikke hørt om før, hvad er det for nogen?

"Paranoiker: person, som lider af storheds- og forfølgelsesideer; jf.
paranoia"

--
vh
Ole C

Fra : rekvalmer@googlepost~

Dato : 21-12-08 13:13

Den Sun, 21 Dec 2008 10:54:57 +0100 skrev Ole C:

> Dårligt sted at måle hastighed.
> Jeg får en downloadhastighed på 1084 kb/s - hvor jeg hos TDC
> http://hastighedstest.tdc.dk/ og Cybercity
> http://speedtest.cybercity.dk/ får omkrnng 5200 kb/s!

tjah, jeg har benyttet denne gennem det sidste lange stykke tid:
http://www.speedtest.net/

Den fungerer fortræffeligt og er ikke afhængig af at downloade/installere
eller andet. Dog er det en flash-app.

Det har de fleste nok alligevel på pc'en hvis hastigheden er en ting der
skal undersøges.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-12-08 13:34

rekvalmer@googlepost.kom skrev:

>http://www.speedtest.net/
>
>Den fungerer fortræffeligt og er ikke afhængig af at downloade/installere
>eller andet. Dog er det en flash-app.

LOL

--
Ivan V. Klattrup