HP Business Inkjet 1000 vil ikke printe ig~
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 18-12-08 18:31

Jeg har en bekendt der har problemer med ovennævnte printer.

Den vil ikke printe, efter der er blevet købt en "ikke-HP" blækpatron
hos en boghandler. (En eller flere, jeg ved det ikke præcist)
Den melder at der ingen blæk er.

Det er sikkert noget med en chip, - kan jeg læse mig frem til på nettet.
Men har ikke fundet svaret.

Man må da formode at erstatningspatroner har tilsvarende chip som den
originale?

Men er det noget med at chip'en kan flyttes over i den nye, eller kan
den resettes?

Nogen forslag?

Mvh. Jørgen

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-12-08 00:03

Jørgen Rasmussen skrev:

> Jeg har en bekendt der har problemer med
> ovennævnte printer.

Så kan han lære det Køb kun originale patroner!

Fungerer det fortsat ikke med de originale, skal han
kontakte HP support, og fortælle hvad der er sket.

Er der garanti på printeren, er den nok røget

Forleden havde jeg en kunde der havde købt sin
printer i et afkrikansk land, og ikke kunne få danske
patroner til at fungere. Den skulle bare omkodes til
europæisk. Sådan er der så meget.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-12-08 10:36

Allan Vebel wrote:

> Er der garanti på printeren, er den nok røget

Hvorfor skulle den være det?

Jesper Poulsen

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 19-12-08 19:16

Allan Vebel wrote:

> Så kan han lære det Køb kun originale patroner!

Er det noget producenterne kan kræve for at garantien dækker?
(Jeg kan ikke se noget i manualen til min Lexmark om et sådan krav)

> Fungerer det fortsat ikke med de originale, skal han
> kontakte HP support, og fortælle hvad der er sket.

OK, det må de gøre. Det er jo ikke relevant lige nu.
Det er jo problemet med uoriginale der forsøges løst her.

> Er der garanti på printeren, er den nok røget

Hvorfor?

> Forleden havde jeg en kunde der havde købt sin
> printer i et afkrikansk land, og ikke kunne få danske
> patroner til at fungere. Den skulle bare omkodes til
> europæisk. Sådan er der så meget.

Den har fungeret, og kommer ikke fra Afrika.

Mvh. Jørgen

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-12-08 20:25

Jørgen Rasmussen skrev:

> Er det noget producenterne kan kræve for at
> garantien dækker?

Det har jeg hørt flere gange, blandt andet fra
Brother - her bortfalder garantien.

> (Jeg kan ikke se noget i manualen til min Lexmark
> om et sådan krav)

Det står ikke i manualen, der er normalt vedlagt et
ark med garantibestemmelser, skrevet med meget
små bogstaver.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-12-08 23:39

Allan Vebel wrote:

> Det har jeg hørt flere gange, blandt andet fra
> Brother - her bortfalder garantien.

Sidder printhovedet på patronen eller fastmonteret i printeren på en
Brother?

Jesper Poulsen