ATI SMBus
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-12-08 15:57

Een af mine PC har åbenbart et problem med sin ATI SMBus.

Men jeg aner ikke hvad det er. Er der nogen der kan oplyse mig om hvad
det er for en "dims" - ?

På forhånd tak.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 18-12-08 16:05

Axel Hammerschmidt wrote:
> Een af mine PC har åbenbart et problem med sin ATI SMBus.
>
> Men jeg aner ikke hvad det er. Er der nogen der kan oplyse mig om hvad
> det er for en "dims" - ?

SMBus er en lille intern databus, som typisk har forbindelse til diverse
temperatur-/blæserfølere, og de små ROM'er på RAM-modulerne, som har
info om RAM-timing osv.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-12-08 19:05

Jens C. Hansen:

> SMBus er en lille intern databus, som typisk har forbindelse til
> diverse temperatur-/blæserfølere, og de små ROM'er på RAM-modulerne,
> som har info om RAM-timing osv.

Aah. Mange tak. Det var måske noget jeg skulle kigge på?

Jeg har CDen med drivers mm der fulgte med MBen. Det er en server, uden
skærm, mus og tastatur. Den kører ikke hele tiden, men startes med WOL.
Der er overtryk i kabinettet og der sidder 2 blæserer, men de har ikke
stik der passer med alle ben på de stik der sidder på MBen.

Jeg kunne slå det fra, så OSet (W2K Pro WS) ikke "ser" noget? Det er
bare lidt besværligt at komme ind i BIOS på nuværende tidspunkt.

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.