Støjende fladskærm
Fra : Georg

Dato : 16-12-08 18:53

Min fladskærm er begyndt at støje.
Ikke vanvittigt højt, men den er hetl klart det mest
støjende af mit computer grej.
Det er en irriterende højfrekvent lyd.
Jeg bør måske tilføje at min computer er temmelig støjsvag

Skærmen er en 22" Hannes Hi221D der kører med 61 Hz og
1680x1050, som er det den er beregnet til. Den kører
med DVI-D stik fra en integreret ATI HD Raedon 3200
Grafik processor.
Den er købt og modtaget den 20. aug fra Compumail
Jeg har først konstateret lyden i de sidste par dage.

Er det normalt ?

Kan man gøre noget ved det ?

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-12-08 21:26

Georg skrev:

> Min fladskærm er begyndt at støje.

Jamen, er det fra selve skærmen, eller kommer
støjen fra de indbyggede højttalere?

Prøv at slukke for lyden, og se om det hjælper.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Georg

Dato : 18-12-08 21:44

Allan Vebel skrev:
> Jamen, er det fra selve skærmen, eller kommer
> støjen fra de indbyggede højttalere?
>
> Prøv at slukke for lyden, og se om det hjælper.

Det er fra skærmen, jeg syntes også at det var en god
ide at prøve at slukke for de indbyggede højtalere på
skærmmenuen, men det hjalp desværre ikke.

George

Fra : jk

Dato : 17-12-08 08:55

On Tue, 16 Dec 2008 18:52:53 +0100, Georg
<georgeoftheseas@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Grafik processor.
>Den er købt og modtaget den 20. aug fra Compumail
>Jeg har først konstateret lyden i de sidste par dage.

Det har været diskutteret i gruppen dk.edb.hardware.grafikkort

prøv med en søgning der. Der findes metoder, hvor man sprayer med et
eller andet den komponent, der svinger.

Prøv at drøfte retursending, RMA med compumail.

mvh

John

Fra : jk

Dato : 17-12-08 09:06

Fundet dette:
AN wrote:
> Jeg har købt en 26" VA2626WM ViewSonic skærm, men den har en hyletone når
> skærmbilledet kommer frem, den er der konstant og er ret irriterende. Tonen
> er der ikke når skærmen står i standby.
> Er det normalt med sådan en hyletone, eller skal den byttes/rep.?

Det er ikke normalt; det er højst sandsynligvis strømforsyningsdelen,
hvor en spole ikke har fået en klat gummilim eller andet, som normalt
forhindrer den i at vibrere/hyle.

> Den er købt hos Proshop, og kan den byttes/fortrydes inden for 14 dage når
> den har været i brug, jeg fik den for 5 dage siden, og har alt original
> emballage.

Du kan vælge enten at klage over hyletonen og høre om de vil bytte
den,
eller fortryde købet indenfor 14 dage, som du har ret til.

Hvis du fortryder købet, skal den blot være i væsentlig samme stand,
dvs. ikke fedtet/klistret/skrammet eller på anden måde se brugt ud.
Al emballage og tilbehør skal med retur.

Fra : J

Dato : 17-12-08 09:42

"jk" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dvs. ikke fedtet/klistret/skrammet eller på anden måde se brugt ud.
> Al emballage og tilbehør skal med retur.

Du kunne ikke lade være med at gøre dig klog.

Fra : jk

Dato : 17-12-08 10:58

On Wed, 17 Dec 2008 09:41:41 +0100, "J" <j@nospam.xy> wrote:

>"jk" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

>Du kunne ikke lade være med at gøre dig klog.

tak

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 17-12-08 13:01

J wrote:

> Du kunne ikke lade være med at gøre dig klog.

Næh, han kopierede bare et svar jeg gav engang her i efteråret, på en
tilsvarende forespørgsel - jeg kunne nemt genkende det.

Fra : Mr.X

Dato : 17-12-08 15:19

"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en
meddelelse news:giapm3$de8$1@newsbin.cybercity.dk...

> Næh, han kopierede bare et svar jeg gav engang her i efteråret, på en
> tilsvarende forespørgsel - jeg kunne nemt genkende det.

og hvor har du "hugget" den, jeg kunne nemt genkende den fra diverse
forbrugersider og brevkasser ( du må se at få copyright på dine vise ord ) -
det er vel da for fanden ikke forbudt, at videregive almindelige regler, som
findes på området
Det kunne jo være "J " er klog og ikke bare prøver på at være det, det var
da meget relevant i forhold til forespørgslen

Fra : J

Dato : 17-12-08 15:26

"Mr.X" <ingen@post.tak.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det kunne jo være "J " er klog og ikke bare prøver på at være det, det var
> da meget relevant i forhold til forespørgslen

Når den oprindelige spørger angiver, at skærmen er anskaffet i august, er
det for de fleste personer ganske let at regne ud, at 14 dages fristen for
returnering er udløbet. Den involverer måske en anelse hovedregning, som for
en del mennesker ikke er let.

Fra : Georg

Dato : 18-12-08 21:57

jk skrev:

> Det er ikke normalt; det er højst sandsynligvis strømforsyningsdelen,
> hvor en spole ikke har fået en klat gummilim eller andet, som normalt
> forhindrer den i at vibrere/hyle.

Det kunne meget vel tænkes.
Jeg må beslutte om jeg vil satse på at få skærmen
byttet/repareret eller om jeg skal åbne den og se om
jeg kan identificere den svingene del, og dæmpe den-

George

Fra : Georg

Dato : 18-12-08 21:58

Fra : Georg

Dato : 18-12-08 21:49

jk skrev:

> Det har været diskutteret i gruppen dk.edb.hardware.grafikkort

Jeg prøver at finde det

> prøv med en søgning der. Der findes metoder, hvor man sprayer med et
> eller andet den komponent, der svinger.

Ja, jeg fandt ud af at hvis jeg klemte skærmrammen på
begge sider af skærmen mellem fingrene, så holdt lyden
op. Så der må være et eller andet i skærmen som
vibrerer/svinger

> Prøv at drøfte retursending, RMA med compumail.
>
> mvh
>
> John

George

Fra : Michael Nielsen

Dato : 18-12-08 22:14

"Georg" skrev i en meddelelse

> [...]
> Raedon 3200 Grafik processor.
> Den er købt og modtaget den 20. aug fra Compumail
> Jeg har først konstateret lyden i de sidste par dage.

Jeg har præcis samme problem med min Samsung SyncMaster 226BW så jeg er lige
med på en lytter. jeg kan også dæmpe/afhjælpe problemet ved at holde på
rammen, men det er en træls lyd når der er stille i rummet.

Best regards
Michael Nielsen

Fra : Georg

Dato : 19-12-08 19:30

Michael Nielsen skrev:
> Jeg har præcis samme problem med min Samsung SyncMaster 226BW så jeg er lige
> med på en lytter. jeg kan også dæmpe/afhjælpe problemet ved at holde på
> rammen, men det er en træls lyd når der er stille i rummet.

Hvor gammel er din skærm ?

George

Fra : Michael Nielsen

Dato : 20-12-08 11:27

"Georg" skrev i en meddelelse

> Hvor gammel er din skærm ?

Den er fra juli 2007 så ca 1½ år.

Best regards
Michael Nielsen

Fra : Georg

Dato : 12-01-09 17:31

Jeg har gjort en ny erfaring, som andre måske også kan
have glæde af:

Efter at jeg indstillede skærmen til
"fabriksindstillinger", har støjen været borte !

Hvis jeg ikke kan justere skærmen uden at få støj, må
jeg glæde mig over at jeg godt kan leve med
"fabriksindstillinger".

George

Fra : rekvalmer@googlepost~

Dato : 20-12-08 20:27

Den Thu, 18 Dec 2008 22:14:05 +0100 skrev Michael Nielsen:

> Jeg har præcis samme problem med min Samsung SyncMaster 226BW så jeg er
> lige med på en lytter. jeg kan også dæmpe/afhjælpe problemet ved at
> holde på rammen, men det er en træls lyd når der er stille i rummet.
Hvis det hjælper, så kunne det tyde på at der er nogle hulrum der skal
fyldes ud.

Skil skærmen ad, sørg for ikke at blokere luftveje og så benyt et knap så
brændbart materiale til udfylde i de områder hvor du kan klemme den til
stilhed.