Valg af webcam
Fra : Mureren

Dato : 16-12-08 00:06

Hej.

Jeg er lige blevet hundeejer, og i den forbindelse vil jeg gerne vide hvor
slemt det står til med hunden når jeg ikke er hjemme. Dels for at kunne
handle derefter, og dels for at lære noget til gavn for hunden og jeg selv.

Der er ikke store krav til kvaliteten, men der skal være følgende:
Indbygget mikrofon
"live" stream til harddisk over mit Access Point (Netgear Rangemax b/g, som
IKKE er en router!)
Meget gerne trådløst (der KAN trækkes kabel, men det må forventes at være en
kortere periode jeg har brug for løsningen, så trådløst er langt at
foretrække)
Fornuftige billeder i halvmørke.
God mulighed for "wide-view" eller hvad det nu kaldes, så jeg med det ene
kamera dækker så meget som muligt af rummet.

Hvor billigt kan det gøres?

Mvh.
Mureren

Fra : Knud Gjøl

Dato : 16-12-08 13:18

"Mureren" <mureren_tag_det_vaek@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> slemt det står til med hunden når jeg ikke er hjemme. Dels for at kunne
> handle derefter, og dels for at lære noget til gavn for hunden og jeg

Jeg købte et Logitech (Modellen er udgået) i den halvdyre ende, omkring 900
kr. men nedsat til 399 kr.
som jeg brugte til overvågning af hunden om natten.

Som software fandt jeg i Vista sidebar et program der ved bevægelse startede
kameraet, at jeg så måtte have en lavenergipære brændende om natten er noget
andet, men det virkede fint og kan hurtigt rigges til igen hvis det skulle
blive nødvendigt.

God Jul

Fra : Mureren

Dato : 16-12-08 13:29

> [...]
> startede kameraet, at jeg så måtte have en lavenergipære brændende om
> natten er noget andet, men det virkede fint og kan hurtigt rigges til igen

Hmm..nu kører jeg XP, men mon ikke der findes software til det styresystem
også
Du kan ikke tilfældigvis huske modelnummeret, så jeg kan se
specifikationerne på det webcam?
I dag kan man jo få dem med motion sensor indbygget, uden det koster en
bondegård, mon det er bedre?

Mvh.
Mureren

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-12-08 14:48

Mureren skrev:

> Du kan ikke tilfældigvis huske modelnummeret

Er det noget i den stil du skal bruge?

http://www.logitech.com/index.cfm/webcam_communications/video_security_systems/devices/4326&cl=dk,da

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 16-12-08 15:19

Knud Gjøl wrote:

> kameraet, at jeg så måtte have en lavenergipære brændende om natten er noget

IR-LED er da smartere.

Jesper Poulsen