openwrt + nslookup + bash script + shorewa~
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 14-12-08 19:44

Hej NG

Jeg sidder og spekulere på om det er muligt at lave et script der slår et
domæne op med f.eks dig eller nslookup, finder A recorden for mit dyndns
domæne, og tilføjer den i min shorewall iptables firewall så jeg kan ssh'e
ind til boksen fra kun den ip?

Jeg har googlet lidt, men ka ik ramme de rigtige søge ord...

Nogen der har et godt forslag?

Mvh Jacob

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 15-12-08 10:02

"Jacob d'Andrade" <jacob@REMOVEbastard.dk> wrote in

> [...]
> dyndns domæne, og tilføjer den i min shorewall iptables firewall så
> jeg kan ssh'e ind til boksen fra kun den ip?

Har du kigget i denne?

http://www.shorewall.net/2.0/configuration_file_basics.htm#dnsnames

Mvh. NKJensen

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 17-12-08 08:26

"Niels Kristian Jensen" <nkj@internetDYTgruppen.dk> skrev i en meddelelse

> Har du kigget i denne?
>
> http://www.shorewall.net/2.0/configuration_file_basics.htm#dnsnames
>
> Mvh. NKJensen

Hej Niels

Mange tak for dit svar... Det er dog efter mange timers slid, lykkedes mig
at lave noget fattigmands script der kan læse outputtet fra en nslookup og
indlæse det i shorewall's params fil, og hvis dns opslaget fejler, så
indsætte en fallback adresse, således at firewallen ikke fejler hvis dns
opslaget fejler.

Men mange tak for dit svar

Mvh Jacob