Mysql og "fjernadgang" på en SME server
Fra : Allan Møller

Dato : 13-12-08 20:48

Er lige ved at give op omkring dette.
Har selvfølgelig læst de tidligere svar på mit spørgsmål men er ikke kommet
tættere.

Jeg vil meget gerne bruge et GUI (MySQL Administrator fra mysql.com) til at
oprette databaser, bruger osv.
Det er bare umuligt for mig at få forbindelse fra windowsmaskinen til
mysqlserveren.
Jeg kan fint logge på med putty og på serveren men altså ikke over
lokalnetværket.

Er der ikke nogen som kan fortælle mig hvad jeg skal gøre ?

PS: Har googlet og gennemsøgt hvad jeg kan finde på nettet men ikke fundet
et svar.

Mvh. Allan

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-12-08 21:58

On Sat, 13 Dec 2008 20:47:33 +0100, "Allan Møller" <allan@alla2nm.dk>
wrote:

> [...]
>
>Er der ikke nogen som kan fortælle mig hvad jeg skal gøre ?
>
>PS: Har googlet og gennemsøgt hvad jeg kan finde på nettet men ikke fundet

Du skal oprette en bruger som kan få lov at logge ind fra din
windowsmaskine. Som standard kan der (vist) kun logges på via localhost.

Noget ala:
GRANT all ON *.* to <bruger>@<host>;

hvor <host> er ip-adressen for din windowsmaskine.
(Men læs lige om GRANT i mysql-manualen)
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/