MS Windows
briani 27239
HVordan ændres en IRQ i windows vista
Fra : Jesper Brock

Dato : 14-12-08 01:29

Hej Gruppe

Jeg er løbet ind i et problem med mit terratec Aureon 7.1 pci lydkort.

Kortet slår med jævne mellemrum fra, dvs lyden forsvinder simpelthen
uden varsel. Et smut ind i enhedshåndtering og deaktivere og så straks
efter aktivere kortet igen... så virker kortet igen. Men det er lidt
belastende i længden...

Jeg har prøvet at kigge på opsætningen i Vista og kan se at lydkortet
har fået tildelt IRQ 16. Samme IRQ benyttes både af grafikkortet og af 2
USB-controlelre, så jeg kunen have en IRQ-konflikt mistænkt for at være
skyld i problemet.

Da VISTA (home premium hvis det gør nogen forskel) imidlertid har
installeret lydkortet ved hjælp af "plug'n'pray", kan jeg ikke på
fanebladet for lydkortet ændre IRQ'en manuelt... den mulighed er
simpelthen ikke tilgængelig.

Findes der en måde, hvorpå jeg kan omgå vistas beslutning om at bruge
IRQ16? Hvordan kan jeg foretage den ændring?

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : Jens Petersen

Dato : 14-12-08 10:04

On Sun, 14 Dec 2008 01:29:13 +0100, Jesper Brock
<jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> wrote:

>Findes der en måde, hvorpå jeg kan omgå vistas beslutning om at bruge
>IRQ16? Hvordan kan jeg foretage den ændring?

Det er ikke noget problem at dele IRQ i moderne maskiner - det må være
noget andet der driller.
--
OV1A Jens

Experience: Enables you to recognize a mistake when you make it again.