MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Vista stifinder
Fra : Rune Jensen

Dato : 13-12-08 06:35

Jeg er desværre blevet påtvunget en MS Vista, eftersom der på
computeren jeg købte ikke kunne installeres XP uden det ville koste
ekstra.

Mit spørgsmål går på Stifinder, som i Vista-udgaven desværre er noget
hø.

Jeg vil gerne have den klassikse stifiinder tilbage, men med Vista
basic theme (der er ikke noget XP theme - pinligt!!!)

Hvordan får jeg det sådan, at der vises de originale ikoner, man kan
åbne og lukke mapper i stedet for det hele er slået ud fra start osv.?

PS. Bare lige en advarsel... Vista er VILDT langsomt og overhovedet
ikke brugervenligt. For dem, som påtænker at opgradere.

MVH
Rune Jensen

Fra : -=BG=-

Dato : 13-12-08 15:11

"Rune Jensen" <runeofdenmark@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Måske er Vista VILDT langsom på din PC, det er jo ikke ensbetydende med at
den er det på andres.
Jeg kører selv Vista Ultimate 64bit på min stationære og Vista Ultimate
32bit på min bærbare, og det kører på ingen måde langsomt.
Brugervenligheden fejler da heller ikke noget, så tror du ikke bare du
skulle fintrimme din opsætning og sørge for at SP1 også er installeret.

Da det er en ny PC du har købt - sikkert med en masse programmer
installeret - så kan det jo være at der ligger en masse og kører i
hukommelsen (kig nede i højre hjørne hvor meget der ligger der).
Windows er glad for meget RAM, så sørg for at ha´ 4GB i din PC (du kan dog
kun bruge de ca. 3GB). Det vil også hjælpe på hastigheden.

Stifinder har aldrig været det mest brugervenlige filemanneger-program, så
kig lige på dette link http://www.ghisler.com

BG

Fra : Rune Jensen

Dato : 13-12-08 07:23

On 13 Dec., 15:11, "-=BG=-" <b...@bgn.dk> wrote:

> Stifinder har aldrig været det mest brugervenlige filemanneger-program, så
> kig lige på dette linkhttp://www.ghisler.com

Stifinder er, ligesom notesblok, et hurtigtloadende program. Jeg ber
ikke interesseret i andre programmer, kun i grundudgaven af
stifinderen-

Hvordan får jeg den gamle stifinder igen?

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 13-12-08 07:47

> [...]
> Jeg kører selv Vista Ultimate 64bit på min stationære og Vista Ultimate
> 32bit på min bærbare, og det kører på ingen måde langsomt.

Alt er relativt. Hvis du har en hulens bunke hukommelse, kan du vel i
princippet køre alt. Men jeg er i den grad imod, man bruger så meget
hukommelse på ingenting. Grafisk og brugsmæssigt er XP _meget_ bedre.

> Brugervenligheden fejler da heller ikke noget,

Animeret, flyvende blingbling, som man skal sidde og vente på, eller
som skygger for andet indhold. Jeg er ikke imponeret.

> så tror du ikke bare du
> skulle fintrimme din opsætning og sørge for at SP1 også er installeret.

SP1 er installeret. Jeg spørger netop efter en fintrimming af
opsætningen, sådan at jeg får den gamle stifinder tilbage.

> Da det er en ny PC du har købt - sikkert med en masse programmer
> installeret - så kan det jo være at der ligger en masse og kører i
> hukommelsen

Nej. Det er slået fra, jeg afinstallerede alt unødigt fra start, også
de utroligt irriterende vista widgets, som jeg formoder, også udgør en
sikkerhedsrisiko ligesom Active X gør det.

MVH
Rune Jensen

Fra : Henning

Dato : 13-12-08 15:59

> [...]

>de utroligt irriterende vista widgets, som jeg formoder, også udgør en
>sikkerhedsrisiko ligesom Active X gør det.

Tyder alt det ovennævnte ikke bare på at " i gamle dage var verden
meget bedre". Hvis XP var så godt, hvorfor skiftede du så pc? Mon ikke
bare det hele tyder på, at Vista har et andet layout, som man lige
skal vænne sig til. Det tog også tid før folk havde vænnet sig fra
hesten og sat sig over i "djævlens værk til automobil"

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-12-08 15:55

Rune Jensen skrev:

>Jeg er desværre blevet påtvunget en MS Vista

næ, du har selv accepteret licensen, dermed er du ikke blevet påtvunget
noget som helst.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 13-12-08 07:59

On 13 Dec., 15:54, "Ivan V. Klattrup" <ivan.klatt...@gmail.com> wrote:

> næ, du har selv accepteret licensen, dermed er du ikke blevet påtvunget
> noget som helst.

Har du et svar på spørgsmålet?

MVH
Rune Jensen

Fra : Jan

Dato : 13-12-08 16:36

Jeg støtter dig Rune
Jeg er også skuffet over Vista i sær skriveborderet´s udsene og de kedelige
ikoner
ydermere er stavekontrollen som i sikkert kan se fjernet i winmail ..lidt
skuffende

men jeg har vænnet mig til at "se" på Vista på vista måde og bl. andet har
det aldrig været nemmere at scanne og sende til printer. såmændt det eneste
plus jeg har fundet brugbart indtil nu
mvh
Jan

Fra : Rune Jensen

Dato : 13-12-08 08:22

On 13 Dec., 15:59, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:

> Hvis XP var så godt, hvorfor skiftede du så pc?

Den gamle bærbare kunne ikke klare kaffe i tastaturet. Derfor.

> [...]
> skal vænne sig til. Det tog også tid før folk havde vænnet sig fra
> hesten og sat sig over i "djævlens værk til automobil"

Nej. Det er fint nok med nyt layout, men når det er direkte
brugerfjendsk, er det ikke hvad jeg vil kalde udvikling. Jeg leder
stadig efter en setting, så jeg kan:

1. Få vist alle mapper lukkede fra start, og SELV kan vælge, hvilke
jeg vil åbne. Den mulighed er fjernet i vista.
2. Med gamle ikoner
3. INGEN animation. Det gamle kryds, er fint til mig. Vistas platte
idé med først at vise åbn/luk symbolet, når man hover er direkte imod
brugervenlighed.

MVH
Rune Jensen

Fra : -=BG=-

Dato : 13-12-08 16:54

> [...]
>3. INGEN animation. Det gamle kryds, er fint til mig. Vistas platte
>idé med først at vise åbn/luk symbolet, når man hover er direkte imod

1 - Jeg forstår ikke lige hvad du mener med "lukkede mapper"

2 - Højreklik på dit skrivebord, og vælg "Tema". Vælg så "Windows Classic"

3 - Under "Egenskab for system" kan du under "Ydeevne" slå mange af de timng
fra du ikke ønsker at se på.

Når nu alting er så galt med den Vista du har på DIN PC, så står det dig jo
frit for at købe en Windows XP eller evt. installere den XP du havde på den
gamle PC.

BG

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 13-12-08 17:19

> [...]

> 3. INGEN animation. Det gamle kryds, er fint til mig. Vistas platte
> idé med først at vise åbn/luk symbolet, når man hover er direkte imod

Den forstår jeg ikke. Jeg har et ganske almindeligt rødt kryds (eller hvidt
kryds på rød baggrund) oppr i højre hjørne præcis som i XP og -98. Ikke
noget med at skulle føre musen henover før det dukker op.

Fra : Rune Jensen

Dato : 13-12-08 09:06

On 13 Dec., 16:53, "-=BG=-" <b...@bgn.dk> wrote:

> 3 - Under "Egenskab for system" kan du under "Ydeevne" slå mange af de timng
> fra du ikke ønsker at se på.

Ja. Og få Win95look. Dejligt. MS har ikke lagt et XP-theme ind. Et
theme ændrer også funktioner, som kan være brugbare at få tilbage. Her
har man nok tænkt, at brugerne hellere ville have Win95-udseende end
XP, og det er vel "forståeligt".

Jeg fik af anden vej rettet brugervenlighedsproblemet med de udslåede
mapper, ved at oprette genvej på skrive bordet med:

%SystemRoot%\explorer.exe /n,/e,c:\

Mangler stadig at få erstattet de ufatteligt irriterende animerede åbn/
lukket grafikdimser ved siden af mappeikonet med et statisk kryds.

MVH
Rune Jensen

Fra : Bjarne Chr

Dato : 13-12-08 17:43

[...]

----------------
Har du prøvet i Stifinder Funtioner / Mappeindstillinger
Vælg Klassiske Mapper.
Vista Basic Og klassiske mapper er ikke så galt.
i min stifinder genvej bruger jeg
%SystemRoot%\explorer.exe /e,/select,c:
mvh / Bc

Fra : Ole C

Dato : 13-12-08 19:36

Rune Jensen skrev blandt andet:

> MS har ikke lagt et XP-theme ind.

Så er det da dejligt, at det kun tager et øjeblik på Google at finde et
udvalg....

--
vh
Ole C

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 13-12-08 17:28

"Rune Jensen" <runeofdenmark@gmail.com> skrev

> PS. Bare lige en advarsel... Vista er VILDT langsomt og overhovedet
> ikke brugervenligt. For dem, som påtænker at opgradere.

Jeg hadede også XP i starten og vendte tilbage til Windows 98.
Men nu var min daværende computer heller ikke gearet til XP. Da jeg et par
år senere fik en ny computer med preinstalleret XP, blev jeg glad for det.

Vista er ikke langsom på min nuværende computer, og jeg finder den på mange
områder bedre end tidligere versioner af Windows. Jeg havde så dual boot i
starten, så jeg hele tiden kunne vende tilbage til XP, hvis jeg blev for
irriteret på Vistaen. Altså indtil jeg vænnede mig til den nye brugerflade.

Men jeg er enig i at dens stifinder er noget hø. Det skyldes dog konceptet
med brødkrummer fremfor bare at vise stien på den gode gamle DOS-agtige
måde.
Det er dog ikke noget jeg har sat mig ind i hvordan man ændrer, da jeg de
sidste mange år har brugt Total Commander, både som stifinder og til FTP.

Fra : Rune Jensen

Dato : 13-12-08 15:35

On 13 Dec., 19:36, "Ole C" <m...@FJERNolec.dk> wrote:

> Så er det da dejligt, at det kun tager et øjeblik på Google at finde et
> udvalg....

Det vidste jeg ikke, man ku'. Det må prøves;)

Men nogle forslag til sider, som er sikre?

MVH
Rune Jensen

Fra : LG

Dato : 16-12-08 19:41

Slet da for pokker det der Vista pis, når du er så ked af det. Og installer
XP igen. Hvor svært kan det være?
LG

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-12-08 19:55

LG skrev:
> Slet da for pokker det der Vista pis, når du er så ked af det. Og installer
> XP igen. Hvor svært kan det være?

Det får du svar på, hvis du læser Runes første indlæg i tråden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : LG

Dato : 16-12-08 23:52

> Det får du svar på, hvis du læser Runes første indlæg i tråden.
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> http://pc-sikkerhed.dk

Han har vel en XP-install- CD han kan installere fra sin forrige PC.