MS Windows
briani 27239
Kan ikke installerer IE7 windows xp pro
Fra : Lars A

Dato : 09-12-08 18:32

Hej.
Jeg kan ikke installerer IE7 på min pc med Windows XP pro.
Der bliver lagt en url på skrivebordet som hedder Fejlfinding i Internet
Explorer. Alt hvad der bliver beskrevet der hjælper mig ikke. Jeg kan stadig
ikke installerer IE7. Er der nogen der har en ide til hvad der kan være
galt. Jeg kan også oplyse at jeg lige har installeret min windows om.
Mvh Lars

Fra : Knud Erik

Dato : 09-12-08 19:25

"Lars A" <lars-arvoe@trut_i_hornet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> være galt. Jeg kan også oplyse at jeg lige har installeret min windows om.

Hej
Måske er der noget du kan bruge her
http://support.microsoft.com/kb/917925

Knud Erik

Fra : Lars

Dato : 09-12-08 20:07

> Hej
> [...]
Tak for info, men den har jeg været igennem. Det tog sin tid, men det hjalp
ikke
Lars

Fra : KentBM

Dato : 09-12-08 21:34

Lars skrev:
> Tak for info, men den har jeg været igennem. Det tog sin tid, men det hjalp
> ikke
> Lars
Du skrive ikke, hvilken service pack du er nået til. Hvis du installere
alle opdateringer til XP Pro via windows update, så vil IE 7 automatisk
bliver installeret.

--

Kent

Fra : Lars A

Dato : 09-12-08 22:07

"KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev i en meddelelse
> Du skrive ikke, hvilken service pack du er nået til. Hvis du installere
> alle opdateringer til XP Pro via windows update, så vil IE 7 automatisk
> [...]

Alt opdateringer er installeret incl. service pack 3, IE7 er den eneste der
ikke kan eller vil blive installeret.
Mvh Lars

Fra : Bo L

Dato : 09-12-08 22:16

> "KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev i en meddelelse

Prøv evt. metode 1 beskrevet her et stykke nede
http://support.microsoft.com/kb/943144

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-12-08 22:07

KentBM skrev:

> Du skrive ikke, hvilken service pack du er nået til. Hvis du installere
> alle opdateringer til XP Pro via windows update, så vil IE 7 automatisk
> bliver installeret.

Ikke hvis der er noget, der forhindrer installationen. Min
fætter kan ikke installere IE7 på sin nye XP Home-computer,
og han har også fået en fejlfindingsikon på skrivebordet.

Jeg har for øvrigt et lignende problem med at få installeret
Service Pack 1 på min Vista. Det er drønirriterende!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 09-12-08 22:27

> [...]

>Du skrive ikke, hvilken service pack du er nået til. Hvis du installere
>alle opdateringer til XP Pro via windows update, så vil IE 7 automatisk

Nej.
--
Kerim

Fra : bannimann

Dato : 10-12-08 09:47

> [...]
> være galt. Jeg kan også oplyse at jeg lige har installeret min windows om.

Brug denne vejledning - den virkede for mig. Undskyld den er på Engelsk, men
jeg kan ikke finde den på Dansk - jeg håber du læser Engelsk.

"
a.. Download the SubInACL tool and install it. By default it will install
to c:\Program Files\Windows Resource Kits\Tools
http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en
b.. Go to the Start menu, choose Run, type cmd and click OK
In the cmd window, type cd /d "%ProgramFiles%\Windows Resource Kits\Tools"
to change directories to the folder that SubInACL is installed to
Type notepad reset.cmd and click yes to create a new file named reset.cmd
in c:\Program Files\Windows Resource Kits\Tools
c.. Copy and paste the following contents into reset.cmd and then save and
close it:

Quote:
subinacl /subkeyreg HKEY_LOCAL_MACHINE /grant=administrators=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CURRENT_USER /grant=administrators=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CLASSES_ROOT /grant=administrators=f
subinacl /subdirectories %SystemDrive% /grant=administrators=f
subinacl /subkeyreg HKEY_LOCAL_MACHINE /grant=system=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CURRENT_USER /grant=system=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CLASSES_ROOT /grant=system=f
subinacl /subdirectories %SystemDrive% /grant=system=f

d.. Type reset.cmd and press enter to run the SubInACL tool (you will need
to have adminstrator privileges for this to run correctly). This tool will
take several minutes to run
e.. After reset.cmd completes, try to install IE7. "

Fra : Lars A

Dato : 12-12-08 09:51

> [...]
> will take several minutes to run
> e.. After reset.cmd completes, try to install IE7. "

Har installeret om endnu en gang og nu virker det hele.
Jeg siger mange tak for alle de inputs der er kommet.
Mvh Lars