MS Windows
briani 27239
ingen "Fjernskrivebord"
Fra : Per Andreasen

Dato : 08-12-08 20:50

Jeg har fire omputere sat op i netværk, og de kommunikerer glimrende med
hinanden, borset fra følgende problem:

Hvis jeg højreklikker på "Denne Computer" på mine maskiner og vælger
"Egenskaber" og efterfølgende "Fjernforbindelser" findes feltet
"Fjernskrivebord", hvor det er muligt at sætte flueben i rubrikken "Tillad
brugere at oprette en forbindelse til denne computer", hvilket jeg har
gjort. Dette har gjort adgangen til disse computere lynhurtig.
Den sidste computer har imidlertid ikke dette felt med navnet
"Fjernskrivebord", hvilket selvfølgelig medfører, at jeg ikke kan sætte
noget flueben. Adgangen fra de øvrige og til denne er derfor meget langsom
(ikke omvendt!!), selvom forbindelsen til de sharede drev kommer efter et
stykke tid. Det virker, som om forbindelsen foregår over et eksternt net
(Internettet). Dette er dog bare en fornemmelse.

Hvordan får jeg feltet "Fjernskrivebord" ind på den sidste computer, så jeg
kan sætte fluebenet og få samme access fra alle til alle computere?
På forhånd tak for
hjælpen Per Andreasen

Fra : J

Dato : 08-12-08 20:53

"Per Andreasen" <per.andreasen(fjern.parantes)@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:493d7a5a$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> Hvordan får jeg feltet "Fjernskrivebord" ind på den sidste computer, så
> jeg kan sætte fluebenet og få samme access fra alle til alle computere?

Det er nemt: Opgrader din Windows til en version, der indeholder
Fjernskrivebord.

Fra : M.N.

Dato : 08-12-08 21:05

"Per Andreasen" <per.andreasen(fjern.parantes)@gmail.com> skrev i
meddelelsen news:493d7a5a$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> gjort. Dette har gjort adgangen til disse computere lynhurtig.
> Den sidste computer har imidlertid ikke dette felt med navnet

Så har den nok XP Home installeret

> [...]
>
> Hvordan får jeg feltet "Fjernskrivebord" ind på den sidste computer, så
> jeg kan sætte fluebenet og få samme access fra alle til alle computere?

Installere XP Pro hvis det er en XP Home

Mogens

Fra : Per Andreasen

Dato : 09-12-08 17:17

I har begge ret. Findes der en måde at få denne funktion uden at skaulle
investere i en opdatering til XP Pro? Evt. et eksternt program.
mvh Per

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 10-12-08 14:48

Per Andreasen:

> I har begge ret. Findes der en måde at få denne funktion uden at
> skaulle investere i en opdatering til XP Pro? Evt. et eksternt
> program.

Der er en fjernskrivebord i Netmeeting, som ken hentes gratis hos MS.
Virker med all Windows versioner fra og med Windows 95 til og med Windows
XP. Så vidt jeg ved, virker det ikke med Vista.

Jeg har posted en vejledning - om hvordan det kan bruges til at fjernstyre
en server, uden skærm, tastatur og mus der kører Windows efter en artikel i
Alt om Data - i een af de danske nyhedsgrupper for nogle år siden. Prøv at
finde den med Google, hvis du får problemer.

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Calle e mann fro Syn~

Dato : 15-12-08 20:02

"Per Andreasen" <per.andreasen(fjern.parantes)@gmail.com> skrev i
meddelelsen news:493e9a03$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...