MS Windows
briani 27239
XP Key
Fra : Kent Wigman

Dato : 05-12-08 22:33

Hej NG
Hvordan får jeg fat i en key til min XP skive
computeren er blevet stjålet, men jeg har den orginale skive, serienr. sad
jo på maskinen
mvh Kent Wigman

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 05-12-08 22:39

"Kent Wigman" <wigman@mail.dk> wrote in

> Hvordan får jeg fat i en key til min XP skive
> computeren er blevet stjålet, men jeg har den orginale skive, serienr.
> sad jo på maskinen

Licensen er sikkert knyttet til den stjålne computer. Jeg ville kontakte MS
og høre om din licens kan benyttes på en anden maskine.

Og ellers dækker din forsikring jo også den stjålne licens.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-12-08 22:40

"Kent Wigman" <wigman@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan får jeg fat i en key til min XP skive
> computeren er blevet stjålet, men jeg har den orginale skive, serienr.
> sad jo på maskinen
> mvh Kent Wigman

Det er nok et problem - skiven er intet værd uden nøglen.

Det er nøglen/licensen man betaler for - CD'en er ligegyldig.

Jan

Fra : KentBM

Dato : 05-12-08 23:21

Jan Vestergaard skrev:

> Det er nok et problem - skiven er intet værd uden nøglen.
>
> Det er nøglen/licensen man betaler for - CD'en er ligegyldig.
Desuden følger der vel et styresystem med din nye PC? Så hvad skal du
bruge den til?

--

Kent

Fra : Jørgen

Dato : 06-12-08 17:14

"KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev i en meddelelse

> Desuden følger der vel et styresystem med din nye PC? Så hvad skal du bruge den til?

Det har der aldrig gjort til alle dem jeg selv har samlet ... alternativt kunne den
jo komme med Linux, så jeg kunne da se mange grunde til at få sin nøgle, hvis
man kunne det.
Men som sagt er det jo licensen der er stålet, så skiven er ikke noget værd.

Fra : Henning

Dato : 06-12-08 06:58

On Fri, 5 Dec 2008 22:32:53 +0100, "Kent Wigman" <wigman@mail.dk>
wrote:

>Hej NG
>Hvordan får jeg fat i en key til min XP skive
>computeren er blevet stjålet, men jeg har den orginale skive, serienr. sad
>jo på maskinen

Licensen følger maskinen, og den har tyven. Sådan er reglerne!

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 06-12-08 07:12

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev

> Licensen følger maskinen, og den har tyven. Sådan er reglerne!

Det kommer vel an på licenstypen.

Fra : Henning

Dato : 06-12-08 18:34

>Det kommer vel an på licenstypen.

Nej, ikke når det er OEM-licenser, der er klistret på maskinen.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 06-12-08 19:22

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev

> Nej, ikke når det er OEM-licenser, der er klistret på maskinen.

Så er det jo også en bestemt licenstype. (OEM)