MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Media Player
Fra : Charlotte

Dato : 04-12-08 12:57

Hej Gruppe

Jeg ved ikke om jeg er det rette sted, men kunne ikke finde andre passende.

Mit problem, er nok mest af alt en undren. Jeg har to maskiner:
den ene er en XP maskine med Media Player 11.0.5721.5230
den anden er en Vista maskine med Media Player 11.0.6001.7000

På min Xp maskine kan jeg godt se alle (DVD)film, men ikke altid på min
Vista maskine. Der kan stå der mangler en kompatibel DVD dekoder. Det er jo
for mig ulogisk, når den ikke giver problemer på min anden maskine. Når jeg
så går ind på Microsofts hjemmeside, så kan jeg købe diverse andre
programmer der kan bruges som DVD afspillere, men det er jeg jo ikke
interesseret i.

Er der nogen der sidder inde med de vise ord her?? Hvad er galt, hvorfor den
forskel på de to maskiner??

MVH

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-12-08 14:45

Charlotte skrev:

> På min Xp maskine kan jeg godt se alle (DVD)film, men ikke altid på min
> Vista maskine. Der kan stå der mangler en kompatibel DVD dekoder. Det er
> jo for mig ulogisk, når den ikke giver problemer på min anden maskine.

Det er ikke programmerne, der er vigtige i dette tilfælde.
Windows Media Player er afhængig af, hvilke codecs du har
installeret i Windows. Du må åbenbart have installeret det
nødvendige codec i din XP, men ikke i din Vista. Giver Media
Player dig ikke hjælp til at finde det nødvendige codec (DVD
afkoder)?

Ellers kommer der nok snart nogle her og anbefaler en
codec-pakke, du kan installere.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Charlotte

Dato : 04-12-08 15:23

> [...]
> nødvendige codec (DVD afkoder)?
>
> Ellers kommer der nok snart nogle her og anbefaler en codec-pakke, du kan

Hej Kim

Tusind tak for dit flotte gode svar.

Aha på den måde. Ja jeg bliver stillet over til en hjemmeside med link til
diverse decoder(Roxie, Cyber Link osv.) men de koster penge, og det synes
jeg ikke burde være meningen. Det der måske mangler er et fil typenavn MPEG
2, som jeg læser det.

Er der andre måde at få det ordnet på end at skulle købe en hel pakke til 15
dollars??

MVH

Charlotte

Fra : Lyhn

Dato : 04-12-08 15:55

Charlotte wrote:

> Er der andre måde at få det ordnet på end at skulle købe en hel pakke
> til 15 dollars??

Du kan bruge VLC media player til at afspille DVD på din Vista:

http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html

Du kan også installere Vista Codec Package som er en samling af codecs til
forskellige medie typer.
Hvis du kun ønsker at installere codec til DVD fra denne pakke, kan du vælge
brugerdefineret under installationen,
og fravælge alt med undtagelse af MPEG2 component, så skulle du gerne
kunne afspille DVD.

http://www.free-codecs.com/vista_codec_package_download.htm

Fra : Charlotte

Dato : 04-12-08 16:42

> [...]
> vælge brugerdefineret under installationen,
> og fravælge alt med undtagelse af MPEG2 component, så skulle du gerne

Hej Lyhn

Tusind tak for svar, for de gode anvendelige links.

Det var alletiders, nu brokker den sig da ikke over det mere.

Det næste er den siger at jeg skal ændre i skærmopløsning. Jeg har prøvet
alle muligheder og intet er den tilfreds med, heller ikke når jeg bruger den
skærmopløsning og farvekvalitet der er på XP maskine.

Mange venlige hilsner

Charlotte

Fra : Charlotte

Dato : 05-12-08 08:40

> [...]
> alle muligheder og intet er den tilfreds med, heller ikke når jeg bruger
> den skærmopløsning og farvekvalitet der er på XP maskine.

Hej Gruppe

Jeg synes det er utroligt at Windows media player skal lave så meget brok.

VLC media player har jeg fundet ud af kan tage mine DVD film uden problemer,
så den vil jeg da holde mig til.

MVH

Charlotte

Fra : emjeppesen

Dato : 05-12-08 09:23

Charlotte skrev:

>Jeg har prøvet

Du skal vel bruge den skærmopløsning som din Vistaskærm er designet
til og ikke alt muligt andet.

Hilsen emj

Fra : Charlotte

Dato : 05-12-08 09:41

> Du skal vel bruge den skærmopløsning som din Vistaskærm er designet
> til og ikke alt muligt andet.
>
> Hilsen emj

Hej emj

Tak for besked.

Enig, men det ville Windows Media Player jo ikke (Der kom en
fejlmeddelelse).

MVH

Charlotte

Fra : emjeppesen

Dato : 05-12-08 10:54

Charlotte skrev:

>Enig, men det ville Windows Media Player jo ikke (Der kom en
>fejlmeddelelse).

Prøv at installere nyeste Windows MediaPlayer eller geninstaller.

Hilsen emj

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-12-08 17:20

Bare download en demo og installer. Det nødvendige Codecs vil så blive
installeret.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Charlotte

Dato : 04-12-08 17:34

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen
> Bare download en demo og installer. Det nødvendige Codecs vil så blive
> installeret.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

Hej Jens Peter

Tusind tak for det tip!!

Mange venlige hilsner

Charlotte

Fra : KentBM

Dato : 05-12-08 23:29

Charlotte skrev:
> [...]
> Når jeg så går ind på Microsofts hjemmeside, så kan jeg købe diverse
> andre programmer der kan bruges som DVD afspillere, men det er jeg jo

Eller skal du prøve at hente k-lite
http://www.free-codecs.com/download/K_lite_codec_pack.htm

En lille afspille jeg fik anbefalet i denne gruppe til min Vista
Business maskine (som nu er ufrivillig nedgraderet til XP).

--

Kent

Fra : Charlotte

Dato : 06-12-08 08:27

> [...]
>
> En lille afspille jeg fik anbefalet i denne gruppe til min Vista Business
> maskine (som nu er ufrivillig nedgraderet til XP).

Hej Kent

Tusind tak for det.

Det vil jeg gøre.

Mange venlige hilsner