wpa-psk
Fra : Kragen

Dato : 14-12-08 14:34

Hej
Sidder lige og roder med noget trådløst !!
Det er en Netgear router fra Yousee og den er opsat til sikker trådløs med
wpa-psk ! Min pc med XP kom trådløst på nettet som ingenting ! Den anden med
Vista kan jeg ikke få til at komme på !! Fungere wpa-psk ikke i Vista eller
er det mon kortet ! Vista PCen kom fint på trådløst med den gamle router ,
men den var heller ikke krypteret !!
Håber at det var til at forstå !!
Hyg Bo

Fra : Ole C

Dato : 14-12-08 15:46

Kragen skrev blandt andet:

> [...]
> ingenting ! Den anden med Vista kan jeg ikke få til at komme på !!
> Fungere wpa-psk ikke i Vista eller er det mon kortet !

Wpa.psk fungere naturligvis også i Vista.
Har du skrevet password ind?

--
vh
Ole C

Fra : Kragen

Dato : 15-12-08 17:03

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> Wpa.psk fungere naturligvis også i Vista.
> Har du skrevet password ind?
>
> --
> vh
> Ole C
Ja det har jeg !!
Synes bare ikke at der er mulighed for at vælge wpa-psk i Vista !! Prøvede
at vælge wpa-personal og TKIP og nu ser det ud til at virke !!
Bo

Fra : Ole C

Dato : 15-12-08 19:59

Kragen skrev blandt andet:

> Ja det har jeg !!
> Synes bare ikke at der er mulighed for at vælge wpa-psk i Vista !! Prøvede
> at vælge wpa-personal og TKIP og nu ser det ud til at virke !!

WPA-PSK (PreShared Key) kaldes også WPA-Personal - og Microsoft har altså
valgt det sidste navn.
Der kan vælges TKIP (Temporal Key Integrity Protocol) eller AES (Advanced
Encryption Standard).

--
vh
Ole C

Fra : Kragen

Dato : 15-12-08 22:24

> [...]
> valgt det sidste navn.
> Der kan vælges TKIP (Temporal Key Integrity Protocol) eller AES (Advanced

Aha så blev man det klogere !!
Tak for det !!
Hyg Bo

Fra : Ole C