hjælp til køb af nas
Fra : johnny Ravn

Dato : 08-12-08 23:07

Jeg skal ha´ en ny nas, men er i tvivl mht. hvad jeg skal købe. Det skal
være rimeligt nemt at installere og den skal virke både på XP maskiner og
VISTA maskiner. Der må gerne være ftp server mulighed.
Pris omkring 1000,- men er vilig til at gi lidt mere.
Johnny

Fra : O. Skjold

Dato : 09-12-08 15:09

"johnny Ravn" <johnnyravn@postkasse.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> VISTA maskiner. Der må gerne være ftp server mulighed.
> Pris omkring 1000,- men er vilig til at gi lidt mere.

Synology styrer, eks. en DS207+

Installation er unødvendig, tingene klares i webinterface der er på dansk.
Der er forskellige servere indbygget, herunder ftp.

Den er nem, hurtig og stabil. Prisen er så også lidt derefter.

--
Mvh.
O. Skjold / Odense

Fra : Jonas Bo Jalling

Dato : 09-12-08 17:29

O. Skjold skrev:
> [...]
> Der er forskellige servere indbygget, herunder ftp.
>
> Den er nem, hurtig og stabil. Prisen er så også lidt derefter.

Hej,

Hurtig er den altså ikke. Men nem det er den og stabil ligeså.

Mvh Jonas

Fra : O. Skjold

Dato : 10-12-08 00:01

"Jonas Bo Jalling" <jonas@jalling.dk> skrev i en meddelelse

> Hurtig er den altså ikke. Men nem det er den og stabil ligeså.

OK, det kommer vel også an på hvad man mener og hvad man sammenligner med

Det jeg godt kan lide ved den er, at den er hurtig til at "vågne" efter
dvale og klar til brug, og med "hurtig" mener jeg få sekunder og meget bedre
end andre billige NAS'er jeg har set.

Mht. netværk, så har jeg gigabit LAN men henter dog ikke med mere end 16-17
kbytes/s og det er vel i nærheden af 130 kilobits (med forbehold for
regnefejl, det er sent). For et SOHO-produkt er det vel hvad man kan
forvente og det er hurtigere end de andre NAS'er jeg har set der dog også er
billigere.

Mht. stabilitet kører min i månedsvis uden genstart, faktisk har jeg kun i
forbindelse med kabelroderi haft behov for at lukke den, aldrig pga. fejl.

Modsat det der kan opleves i Windowsmiljø med arbejdsgrupper, så er der
heller aldrig problemer med at finde den på netværket. Den er altid
tilgængelig og svarer altid.

Men det er snart længe siden jeg købte den, så måske der er kommet andre til
der er bedre/billigere

--
Mvh.
O. Skjold / Odense

Fra : O. Skjold

Dato : 10-12-08 18:32

"O. Skjold" <skjold5260dk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> i nærheden af 130 kilobits (med forbehold for
> regnefejl, det er sent).

Megabit selvfølgelig...

--
Mvh.