intet "Fjernskrivebord"
Fra : Per Andreasen

Dato : 08-12-08 20:52

Jeg har fire omputere sat op i netværk, og de kommunikerer glimrende med
hinanden, borset fra følgende problem:

Hvis jeg højreklikker på "Denne Computer" på mine maskiner og vælger
"Egenskaber" og efterfølgende "Fjernforbindelser" findes feltet
"Fjernskrivebord", hvor det er muligt at sætte flueben i rubrikken "Tillad
brugere at oprette en forbindelse til denne computer", hvilket jeg har
gjort. Dette har gjort adgangen til disse computere lynhurtig.
Den sidste computer har imidlertid ikke dette felt med navnet
"Fjernskrivebord", hvilket selvfølgelig medfører, at jeg ikke kan sætte
noget flueben. Adgangen fra de øvrige og til denne er derfor meget langsom
(ikke omvendt!!), selvom forbindelsen til de sharede drev kommer efter et
stykke tid. Det virker, som om forbindelsen foregår over et eksternt net
(Internettet). Dette er dog bare en fornemmelse.

Hvordan får jeg feltet "Fjernskrivebord" ind på den sidste computer, så jeg
kan sætte fluebenet og få samme access fra alle til alle computere?
På forhånd tak for
hjælpen Per Andreasen

Fra : Sune

Dato : 08-12-08 21:30

On Mon, 8 Dec 2008 20:51:40 +0100, "Per Andreasen"
<per.andreasen(fjern.parantes)@gmail.com> wrote:

>Hvordan får jeg feltet "Fjernskrivebord" ind på den sidste computer, så jeg
>kan sætte fluebenet og få samme access fra alle til alle computere?

Måske er det XP Home Edition hvor det ikke er muligt?

Mvh
Sune

Fra : Per Andreasen

Dato : 09-12-08 17:19

Du har ret. Der er XP Home på den computer, der ikke har fjernskrivebord.
Findes der mon en måde at få denne funktion uden at skulle investere i en
opdatering til XP Pro. Evt med et eksternt program?

mvh Per

"Per Andreasen" <per.andreasen(fjern.parantes)@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:493d7acc$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Peter Larsen

Dato : 14-12-08 10:07

Per Andreasen wrote:

> [...]

Det billige: VNC (RealVNC), det bedste: Radmin. Radmin er det eneste som er
mindst lige så hurtigt som rdp. Forskellen mellem at bruge VNC eller Radmin
eller denne her danske, som jeg ikke lige nu kan huske, hvad hedder og rdp
er, at 3'parts løsningerne giver dig adgang til den synlige session og lader
lyden blive der. RDP henter lyden til terminalens lydsystem. Det kan være en
fordel og det kan være en ulempe.

Du nævner, at du får hurtigere netværksadgang til maskinerne, er det i
virkeligheden noget andet, der skal løses og ikke ""kun"" fjernadgang""?

Med venlig hilsen

Peter