Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Alt+D i IE7
Fra : Pico

Dato : 10-12-08 23:35

Jeg har for relativ nyligt skiftet fra IE6 til IE7 fordi der efterhånden er
flere sider der ikke vil kørere i EI6.
I EI6 kunne jeg markere adresselinien ved at bruge kombination Alt+D, det
kan jeg ikke i EI7, så er det udskrift pilen der aktiveres. Jeg har ledt
efter hvilke genvej der kan markere adresselinien så man bare kan skrive i
den i stedet for først at skulle have musen derop.
Nogen der kender en tastekombination ?

--
MVH
Pico

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-12-08 23:53

Pico skrev:

> I EI6 kunne jeg markere adresselinien ved at bruge kombination Alt+D, det
> kan jeg ikke i EI7, så er det udskrift pilen der aktiveres.

Ctrl+A. For flere tastaturgenveje, tjek her:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-ie7-trin-brug.php#tastaturgenveje

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 11-12-08 00:19

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> skrev :

>Ctrl+A.

Det markerer da hele brødteksten og ikke adresselinjen.

Men bruger man [Alt]+[A], så bliver adresselinjen markeret.
--
Kerim

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-12-08 01:06

Kerim Ellentoft skrev:

> Det markerer da hele brødteksten og ikke adresselinjen.

Ups! Pinlig fejl, som jeg har haft på min side i meget lang tid.

> Men bruger man [Alt]+[A], så bliver adresselinjen markeret.

Du har helt ret. Jeg har rettet min side, tak!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-12-08 06:50

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev

> Men bruger man [Alt]+[A], så bliver adresselinjen markeret.

Og F6 gør det samme.

Fra : Pico

Dato : 11-12-08 12:40

Philip Nunnegaard wrote:
> "Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev

> Og F6 gør det samme.

Tak til jer 3 for oplysningerne. Det er så hele 2 måder at gøre det på.
Sjovt nok Kim, jeg har din side i favoritterne, men havde overset
benævnelsen "Flyt fokus", det er åbenbart nødvendig at bruge den indvendige
side af hovedet
--
MVH
Pico

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-12-08 13:15

Philip Nunnegaard skrev:
> "Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev

> Og F6 gør det samme.

Ikke helt. F6 skifter mellem adressefelt, værktøjslinje og
links på hjemmesiden. Så man kommer ikke nødvendigvis op i
adressefeltet med ét tryk på F6, nogle gange skal der to
tryk til.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-12-08 18:46

> [...]

> hjemmesiden. Så man kommer ikke nødvendigvis op i adressefeltet med ét
> tryk på F6, nogle gange skal der to tryk til.

Så blev jeg det klogere.