Hvad betyder fejlkoden?
Fra : Kate

Dato : 14-12-08 15:41

Min mor pc har voldt mig en hel del hovedbrud og nu kommer et nyt. Jeg
ville installere et program, men pludseligt reagerer DVDdrevet ikke.
Dvs jeg åbner og lægger skiven i drevet hvorefter den står lidt og
blinker som når den læser DVD'en, men mere sker så heller ikke.
Et kig i listen over drev viser den ikke.
Ved kig i enhedshåndtering ser jeg at der står: "Windows indlæste
enhedsdriveren til hardwaren, men kan ikke finde hardwareenheden. (Kode
41).
Klik på Fejlfinding for at begynde fejlfindingen af denne enhed."

Når jeg så gør det bliver der sort skørm nogle sekunder og mere sker
der ikke.

Lige pt er den ikke koblet på nettet, da jeg har trådløst netværk og
det har den ikke, så jeg kan ikke f.eks. bede den om en update fra
microsofts hjemmeside.

Men hvad betyder fejlkode 41 eller hvor kan jeg evt. finde hjælp?

Pfh tak.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Kate

Dato : 14-12-08 15:43

Kate <doughnut@oliwer.invalid> wrote in

> Men hvad betyder fejlkode 41 eller hvor kan jeg evt. finde hjælp?

Ps. Jeg har på compaqs side fundet en driver til DVD-drevet, men den
kan jeg ikke få pc'en til at æde.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : J

Dato : 14-12-08 20:42

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse
> Min mor pc har voldt mig en hel del hovedbrud og nu kommer et nyt.

Er du sikker på, det ikke er det modsatte, der er tilfældet?
Hvorfor skal din mors pc udsættes for en dvd-driver fra Compaq?

Fra : Kate

Dato : 14-12-08 21:29

"J" <j@nospam.xy> wrote in

> "Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Er du sikker på, det ikke er det modsatte, der er tilfældet?
> Hvorfor skal din mors pc udsættes for en dvd-driver fra Compaq?

Øh, modsatte af hvad?
Det er en HP/compaq, derfor vil den vel helst have drivere fra compaq.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-12-08 21:44

Kate skrev:

> Det er en HP/compaq, derfor vil den vel helst
> have drivere fra compaq.

Normalt skal sådan et drev slet ikke have en driver,
systemet burde finde drevet helt ad sig selv.

Har du prøvet at installere programmet på en anden
maskine?

Går det godt, er det sandsynligvis drevet der er
defekt.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Kate

Dato : 14-12-08 21:48

"Allan Vebel" <spam@do.not> wrote in

> [...]
>
> Har du prøvet at installere programmet på en anden
> maskine?
>
> Går det godt, er det sandsynligvis drevet der er

Nej, det har jeg ikke haft mulighed for, men jeg forsøgte mig med at
smide et ældre cdrom drev på maskinen, netop for at se om den gav
noget, men her fik jeg nøjagtigt den samme fejlmeddelelse. Må indrømme
jeg har lukket den for i dag. Må kigge videre på den i morgen.

Iøvrigt er det også windowsdrivere den kører med kunne jeg se da jeg
kiggede nærmere efter.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Pico

Dato : 14-12-08 22:57

Kate wrote:
> [...]
> jeg har lukket den for i dag. Må kigge videre på den i morgen.
>
> Iøvrigt er det også windowsdrivere den kører med kunne jeg se da jeg

Umidelbart som du beskriver det villejeg prøve at trykke alle tilslutninger
til DVD drevet fast, særligt der hvor IDE kablet (formoder det er IDE)
sættes i bundkortet. Det kan også være de ikke sider rigtigt, prøv at tage
kablet ud og sæt det i igen.
Fejlkode 41 er beskrevet som følger:
Kode 41
Windows har indlæst enhedsdriveren til denne hardware, men kan ikke finde
hardwareenheden. (Kode 41)

Anbefalet løsning

En driver er indlæst, men Windows kan ikke finde enheden. Denne fejl opstår,
når Windows ikke kan finde en enhed, som ikke er Plug and Play.

Hvis enheden er fjernet, skal du fjerne driveren, installere enheden og
derefter klikke på Søg efter hardwareændringer for at geninstallere
driveren. Hvis hardwaren ikke er fjernet, skal du hente en ny eller
opdateret driver til enheden.

Hvis enheden ikke er en Plug and Play-enhed, skal du muligvis have en nyere
version af driveren. Brug guiden Tilføj ny hardware til at installere
enheder, som ikke er Plug and Play. Klik på Ydelse og vedligeholdelse i
Kontrolpanel, klik på System, og klik på Guiden Tilføj ny hardware under
fanen Hardware.

Klik på Fejlfinding under fanen Generelle egenskaber for enheden for at
starte Guiden Fejlfinding.

--
MVH
Pico

Fra : Rado

Dato : 15-12-08 12:41

On Sun, 14 Dec 2008 22:56:52 +0100, "Pico" <Selvestemig@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>til DVD drevet fast, særligt der hvor IDE kablet (formoder det er IDE)
>sættes i bundkortet. Det kan også være de ikke sider rigtigt, prøv at tage

Det kan også være at kablet er defekt. Det første jeg gør når den
slags sker er altid at skifte kablet ud og se om det hjælper.

--
Rado

Fra : Kate

Dato : 15-12-08 17:48

Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in

> Det kan også være at kablet er defekt. Det første jeg gør når den
> slags sker er altid at skifte kablet ud og se om det hjælper.

Det var faktisk også min tanke da jeg stod op i morges. Igennem dagen
har jeg haft lejlighed til at tale lidt med at par kolleger om mine
kvaler. I går havde jeg gjort som Pico foreslår, nemlig trykket alle
stik fast, inden jeg forsøgte mig med den anden disk.
Da jeg kom hjem til eftermiddag besluttede jeg at køre den tilbage på
et tidligere gendannelsespunkt, den havde jeg ikke tænkt på i
weekenden. Dette fik drevet tilbage og det virker nu, men tilgengæld er
den fejl jeg oprindeligt sloges med også vendt tilbage. Denne fejl har
jeg tidligere sprugt til i OE-gruppen fordi det var i tilknytning til
Outlook Ekspress hele miseren overhovedet opstod.
Så ligenu føler jeg mig ligevidt.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Rado

Dato : 15-12-08 18:12

On 15 Dec 2008 16:47:33 GMT, Kate <doughnut@oliwer.invalid> wrote:

> [...]
>jeg tidligere sprugt til i OE-gruppen fordi det var i tilknytning til
>Outlook Ekspress hele miseren overhovedet opstod.

Hvad fik fejlen til at forsvinde i første omgang?

--
Rado

Fra : Kate

Dato : 16-12-08 22:08

> Hvad fik fejlen til at forsvinde i første omgang?

Jeg afstallerede (hedder det det?) Nero fordi jeg fandt et sted der
beskrev den fejlmelding som hidrørende fra et Nero tillægsprogram. Så
forsvandt den første fejl og DVD-drevet.
Jeg endte med i går at gå flere gendannelsespunkter tilbage, helt
tilbage til en gang i september. Da jeg nåede så langt virkede alt
efter hensigten, også med en nyinstallation af Nero.
Jeg kan først få maskinen på nettet i morgen hos min mor, da jeg her
har trådløst net og der er ikke trådløst netkort i maskinen, så jeg er
lidt spændt på hvordan opdateringerne går.

I øvrigt viste sig at det der helt konkret var problemet var en
opdatering fra Microsoft Update af SP3 der var gået galt. Men jeg ledte
jo et helt andet sted fra starten af.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Rado

Dato : 17-12-08 15:51

On 16 Dec 2008 21:08:08 GMT, Kate <doughnut@oliwer.invalid> wrote:

>Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in

>Jeg afstallerede (hedder det det?)

afinstallerede

> [...]
>har trådløst net og der er ikke trådløst netkort i maskinen, så jeg er
>lidt spændt på hvordan opdateringerne går.

Det er en god ide at lave et image af systemet når det er bygget op og
alt kører som det skal. Så kan man lynhurtigt genoprette det hvis
noget går galt. Systemgendannelse kan ikke rette alle former for fejl,
det kan et image derimod.

--
Rado

Fra : Kate

Dato : 26-12-08 22:20

> [...]
> op og alt kører som det skal. Så kan man lynhurtigt genoprette det
> hvis noget går galt. Systemgendannelse kan ikke rette alle former

Det har du ret i og det bliver nok løsningen hvis jeg skal reinstallere
hele winXP alligevel. Efter alle problemerne viste det sig at en
reinstallation af Nero ikke får det til at virke. Alt andet virker så
vidt jeg er orienteret, men pga julen har jeg ikke haft tid
til/mulighed for at kigge yderligere på computeren, men jeg undrer mig
nu stadig over problemerne.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : N_B_DK

Dato : 17-12-08 18:41

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> wrote in message

> Det er en HP/compaq, derfor vil den vel helst have drivere fra compaq.

Det er så første gang i verdenshistorien.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.