Lydkort Terratec Aureon 7.1 slår fra...
Fra : Jesper Brock

Dato : 14-12-08 11:34

Hej gruppe

jeg har installeret ovenstående lydkort i mit mediecenter (quadcore 8250
med windows vista), men oplever en højest underlig fejl.

Jævnligt forsvidner lyden uden varsel. Det kræver så et besøg i
enhedshåndtering, hvor jeg deaktiverer og aktiverer kortet - så kører
det fint indtil næste gang...

Da windows selv har tildelt kortet ressourcer via "plug'n'pray", har jeg
spekuleret over om det kan være noget IRQ-konflikt. Kortet kører nemlig
på IRQ16 sammen med grafikkortet og to USB-controllere. I gruppen
edb.system.ms-windows fik jeg imidlertid det svar, at moderne maskiner
nemt selv kan distribuere irq'er, såååh...

Jeg har iøvrigt haft kortet i en XP-maskine... samme fejl opstår her, så
det tyder ikke på et driverproblem, medmindre der er samme fejl i
xp-drivere og vista-drivere.

Jeg er ved at løbe tør for ideer... har I et godt bud?

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 15-12-08 06:44

Jesper Brock wrote:

> Jeg har iøvrigt haft kortet i en XP-maskine... samme fejl opstår her, så
> det tyder ikke på et driverproblem, medmindre der er samme fejl i
> xp-drivere og vista-drivere.

Giver det samme problem i en Linux-maskine?

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Brock

Dato : 15-12-08 14:38

Jesper Poulsen skrev:
> Giver det samme problem i en Linux-maskine?

pas... sådan en har jeg ikke lige ved hånden....

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 15-12-08 15:46

Jesper Brock wrote:

> pas... sådan en har jeg ikke lige ved hånden....

Ubuntu Linux Live-CD er din ven

Hvis kortet falder ud under Linux også, så er kortet defekt. Hvis det
ikke falder ud under Linux, så er driverne til XP og Vista defekte.

Jesper Poulsen