En lidt sjov udfordring
Fra : Carsten Riis

Dato : 14-12-08 00:43

Hej alle

Jeg har købt mig en - og bruger den også - crosstræner med det fornemme
navn: Kettler CTR3

På denne crosstræner er der et serielt hun-stik.

Crosstræneren vil jeg gerne have koblet op på computeren, så computeren
under træningen registrer de forskellige ting som nu kan registreres
(puls, modstand, afstand, tid mv.).
Udfordingen er dog, at crosstræneren står ca. 7 meter fra computeren. Og
kabelføring kan lade sig gøre, men det er dog ikke optimalt.

Hvordan får jeg koblet crosstræneren til computeren?

Jeg har selv overvejet noget bluetooth-dongle som via konverterings-stik
sættes til crosstræneren og en dongle også i computerens USB-stik....og
så burde det virke......men jeg er dog ikke sikker.

et andet alternativ er, at jeg via converterstik kommer til USB, hvor
jeg så med en "signalforlænger"-anordning kan overliste USB-standardens
5 meter begrænsning.

Jeg får snart en ny computer, som har følgende bundkort:

http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Spec.aspx?ProductID=2842

Har I nogen forslag?

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Max

Dato : 14-12-08 09:08

Hej Carsten

> Har I nogen forslag?

Ja, lave noget signalopsamling på træneren og flyt det
over på PC engang imellem.

Men prøv i dk.teknik.elektronik gruppen.

--
Mvh Max