USB´en der blev væk
Fra : Jørgen

Dato : 10-12-08 14:09

Min gamle XP har mistet sine USB porte lige pludselig: jeg tog hugén fra
og satte en anden til, siden har den ikke virket.

Enhedsorienteringen siger at den findes og virker korrekt, men ren
fysisk gør den det ikke,

Hvad kan der være galt?
fra
Jørgen

Fra : jk

Dato : 10-12-08 15:37

On Wed, 10 Dec 2008 14:08:48 +0100, Jørgen <frieri@os.dk> wrote:

> [...]
>og satte en anden til, siden har den ikke virket.
>
>Enhedsorienteringen siger at den findes og virker korrekt, men ren

Det er meget normalt, at det sker, når man ikke tager en usb-nøgle af
på korrekt vis. Man skal, før man tager den af, klikke på den lille
grønne pil i nedre højre hjørne. Så fremkommer en tekst: 'Fjern
sikkert usb'.

Du kan få nøglen tilbage ved at reboote (genstarte) med nøglen
siddende i. Eller kold-boote med den siddende i. Vil jeg tro.

mvh

John

Fra : Jørgen

Dato : 10-12-08 15:58

> Du kan få nøglen tilbage ved at reboote (genstarte) med nøglen
> siddende i. Eller kold-boote med den siddende i. Vil jeg tro.
>
> mvh
>
> John

Jeg har formateret harddisken og læst windows ind igen med samme resultat

enhedsorientering siger "ok"
Fysisk mangler den

fra
Jørgen

Fra : Rado

Dato : 10-12-08 18:10

On Wed, 10 Dec 2008 15:57:41 +0100, Jørgen <frieri@os.dk> wrote:

>Jeg har formateret harddisken og læst windows ind igen med samme resultat
>
>enhedsorientering siger "ok"
>Fysisk mangler den

En port kan godt brænde af uden at der bliver meldt fejl i
enhedshåndtering, har selv oplevet det engang. Men der forvandt en
"USB Root Hub" under USB, hvilket jeg opdagede ved at sammenligne
med en identisk maskine. Skal dog ikke kunne sige om der altid gør
det, det afhænger muligvis af hvordan den er brændt af.

--
Rado

Fra : Jørgen

Dato : 10-12-08 19:06

Rado skrev:

> [...]
> med en identisk maskine. Skal dog ikke kunne sige om der altid gør
> det, det afhænger muligvis af hvordan den er brændt af.

her er der 2 stk. begge blev væk på en gang

fra
Jørgen

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-12-08 22:38

Jørgen skrev:

> her er der 2 stk. begge blev væk på en gang

Er det kun dem på fronten, eller der det også de
porte der sidder på bagsiden af maskinen?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jørgen

Dato : 11-12-08 12:58

Allan Vebel skrev:

> Er det kun dem på fronten, eller der det også de
> porte der sidder på bagsiden af maskinen?

Jeg har kun to som sidder bagpå.

Det ser ud til de er placeret direkte på bundkortet

fra
Jørgen

Fra : Pico

Dato : 11-12-08 18:30

Jørgen wrote:

> Jeg har kun to som sidder bagpå.
>
> Det ser ud til de er placeret direkte på bundkortet

Jeg ved ikke hvordan du løser dit problem, men USB indstikskort er ganske
billige og så har du normalt 4 USB porte.
--
MVH
Pico

Fra : Jørgen

Dato : 11-12-08 23:18

Pico skrev:

> Jeg ved ikke hvordan du løser dit problem, men USB indstikskort er ganske
> billige og så har du normalt 4 USB porte.

Kan de fås som et kort der sættes på en slot i bundkaret,

Den jeg har ser ud til at være fast placeret på bundkortet,integreret.

fra
Jørgen

Fra : Pico

Dato : 12-12-08 18:40

Jørgen wrote:

> Kan de fås som et kort der sættes på en slot i bundkaret,

Nu har jeg set du har løst det på anden vis, men det er et kort til at sætte
i et slot ligesom grafitkort osv.
--
MVH
Pico

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-12-08 01:00

Jørgen skrev:

> Jeg har kun to som sidder bagpå.

Så må det være et meget gammelt bundkort, der
er normalt 4 til 6 usb-porte på bagsiden, og 2 til 4
der kan tilknyttes forsiden, det kan være kortlæser
og meget andet.

> Det ser ud til de er placeret direkte på bundkortet

Har du kun det to, og er de brændt af, kan du prøve
med et IDE-kort med 4 usb-porte, det koster ikke
ret meget.

Hjælper det ikke, skal du have et nyt bundkort, med
det som det nu indebærer - det er ikke sikkert at det
kan betale sig.

Hvor gammel er din pc, og hvorfor har du beholdt
den så længe?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jørgen

Dato : 12-12-08 08:05

Allan Vebel skrev:

> [...]
> det som det nu indebærer - det er ikke sikkert at det
> kan betale sig.
>
> Hvor gammel er din pc, og hvorfor har du beholdt

Det er en gammel sag, som jeg opdaterende for en 3 4 år siden, der kom
nyt bundkort og omkring 800 ram.
Det er en god maskine, som børnebørnene, har meget glæde af
Nu kan de så ikke komme på nettet, da den kører via en Router
Jeg har en ældre der står hvor der er flere usb porte i. jeg skal ind og
se om den skulle være tilsluttet med en løs kort, eller om rammene kan
flyttes der over i.
fra
Jørgen

Fra : Jesper Juul

Dato : 12-12-08 08:39

Jørgen skrev:

> [...]
> Det er en god maskine, som børnebørnene, har meget glæde af
> Nu kan de så ikke komme på nettet, da den kører via en Router

Dvs. netkortet er også stået af?

Jesper

Fra : Jørgen

Dato : 12-12-08 17:02

> Dvs. netkortet er også stået af?
>
> Jesper

Nej computeren står i et andet værelse og internet forbindelsen er via
en Levek one der er placeret i en usb port

fra
Jørgen

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 13-12-08 10:35

Jørgen wrote:
> Nej computeren står i et andet værelse og internet forbindelsen er via
> en Levek one der er placeret i en usb port

Er den LevelOne et trådløst access point eller trådløs router?

Så var det måske en idé at købe et trådløst netkort istedet.
Hvis du kan nøjes med et brugt, kan du få et 11 Mbit gratis; jeg skal
bare have til portoen.
Jeg har et liggende, som jeg næppe kommer til at bruge.
Det er et 3Com 3CRDW696.

Fra : Jørgen

Dato : 13-12-08 23:30

Jens C. Hansen skrev:

> [...]
> bare have til portoen.
> Jeg har et liggende, som jeg næppe kommer til at bruge.

Jeg er ikke helt med, men det er et D link router som er kabelforbundet
med computeren, den er fra Dansk Kabel Tv.

Så er den trådløs forbundet med den computer som det hele drejer sig om,
med en Level One usb stik.

Mange tak for dit tilbud, men nu kører det hele perfekt, så der næsten
ingen grund til at begynde at rode mere med det

fra
Jørgen

Fra : Rado

Dato : 12-12-08 10:23

On Wed, 10 Dec 2008 19:05:40 +0100, Jørgen <frieri@os.dk> wrote:

>her er der 2 stk. begge blev væk på en gang

Findes der nogen "USB Root Hub"s under USB i enhedshåndtering?

Kig evt. også i BIOS, det kunne tænkes at USB af uransagelige grunde
er blevet deaktiveret der.

--
Rado

Fra : Jørgen

Dato : 12-12-08 17:06

> Kig evt. også i BIOS, det kunne tænkes at USB af uransagelige grunde
> er blevet deaktiveret der.

Computeren er slagten rammene, dvd drev, 2 harddisk, multimedia kort
og skærmkortet er taget ud og isat en anden maskine, som nu er oppe på
godt 1200 ram, så nu sparker den der ud ad.

fra
Jørgen

Fra : Jørgen

Dato : 12-12-08 17:19

1000 tak for hjælpen til alle.

Jeg laver lige en ny tråd, da jeg har problem med dvd drev.

fra
Jørgen