problemer med HP bærbar
Fra : carsten

Dato : 10-12-08 11:35

Jeg har lige skiftet harddisk i min HP. Der sad en 40 GB Sata disk, og har
nu sat en 320 GB Sata i den, men WIN XP installeingen kan ikke finde den.

Er der nogen der har et klogt svar til det ?

Det er en HP NC6400 UMA

MVH Carsten

Fra : Ole C

Dato : 10-12-08 12:25

carsten skrev blandt andet:

> [...]
> og har nu sat en 320 GB Sata i den, men WIN XP installeingen kan
> ikke finde den.
> Er der nogen der har et klogt svar til det ?

Du kan sikkert løse problemet ved at kigge på "SATA Native Support" i BIOS.
Prøv at læse lidt her:
http://www.eksperten.dk/spm/798196

--
vh
Ole C

Fra : kjeld09

Dato : 10-12-08 09:23

On 10 Dec., 11:35, "carsten" <cars...@fjerndettecdberg.dk> wrote:
> [...]
> nu sat en 320 GB Sata i den,  men WIN XP installeingen kan ikke finde den.
>
> Er der nogen der har et klogt svar til det ?

Hej
Er det en ret ny HP du har købt, så kan det være at din Bios ikke
understødter XP, Hp og Acer har netop udsendt nogle PCer som er låst
til Vista.
Der er nogle der har hendvendt sig ved mig for at prøve at løse
problemet og det er endnu ikke give det forventede resultat.
Så jeg tror at der er indgået en aftale med Microsoft for at beskydte
Vista. Så det kan være sådan en du har.
Det passer meget godt med din beskrivelse at HD er usynlig for andet
end Vista.

m v h
Kjeld

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-12-08 22:58

kjeld09 skrev:

> Hp og Acer har netop udsendt nogle PC'er som
> er låst til Vista.

Har du et link hvor man kan læse mere om det?

Jeg har set hp-maskiner, hvor der ikke findes drivere
til XP, men ikke at de direkte skulle være låst.

Uden drivere til XP, skulle "låsen" vel også være
effektiv nok?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-12-08 17:37

carsten skrev:

>Jeg har lige skiftet harddisk i min HP. Der sad en 40 GB Sata disk, og har
>nu sat en 320 GB Sata i den, men WIN XP installeingen kan ikke finde den.

SATA driver

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=dk&prodTypeId=321957&prodSeriesId=1847703&prodNameId=1847704&swEnvOID=1098&swLang=8&mode=2&taskId=135&swItem=ob-39535-1

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : kjeld09

Dato : 11-12-08 11:10

On 10 Dec., 22:58, "Allan Vebel" <s...@do.not> wrote:

> [...]
> til XP, men ikke at de direkte skulle være låst.
>
> Uden drivere til XP, skulle "låsen" vel også være

hej
Hvis man ser på information om bios står der at bios er designet for
Vista.
Men det egne erfaringer der tale for at der er en LÅS,og ikke noget
jeg har læst.
Bios forhindre andre systemer end vista at se Harddisken, Det vil jeg
kalde en lås.

m v h
Kjeld