mapper på netværk ??
Fra : Lars

Dato : 04-12-08 04:53

Jeg har en NAS sever med delte mapper. f.eks.

\\netdriv\mappe\

Hvilket er ok.

Jeg kunne så godt tænke mig, at have en delt mappe jeg kan bruge fra
Internettet
og IKKE på LANét.
Min tanke er, at jeg vil have min outlook express folder i denne
mappe.

Jeg har forsøgt med :
\\123.123.123.123\mappe\

Men kan ikke komme i kontakt me den. Hvis jeg gør det som FTP
så er det ok... Men så kan jeg ikke pege på den fra Outlook Express.

Er der en måde man kan lave en netværksmappe, så pcén opfatter den som
værende lokal?
Er der en bestemt port der skal åbnes ???

mvh
Lars

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-12-08 15:00

Lars <lkj002@hotmail.com> crashed Echelon writing news:05125bcb-f7d6-49f0-
9623-ac852c63524d@a12g2000yqm.googlegroups.com:

> Er der en måde man kan lave en netværksmappe, så pcén opfatter den som
> værende lokal?
> Er der en bestemt port der skal åbnes ???

Den måde du omtaler er Samba/CIFS som er en anden protokol end fx. FTP.

Svjh er der tale om portene 137-139.

Men!!!!! Det er ikke anbefalelsesværdigt mht sikkerheden, så enten noget
SSH eller VPN før du CIFS forbindelsen er skabt vil være på sin plads.