Custom tracking i GA
Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 04-12-08 22:45

Afledt af debatten om skærmopløsning, har jeg tænkt mig at tilføje en
custom tracking til min Google Analytics. Men det er ikke ligefrem
fordi det er hamrende godt dokumenteret hvad der dukker op hvorhenne,
så er der nogen der kan fortælle om det er smartest at bruge _setVar()
eller _trackEvent()?

--
/Wegge

Fra : David Konrad

Dato : 05-12-08 06:11

Anders Wegge Keller wrote:
> [...]
> fordi det er hamrende godt dokumenteret hvad der dukker op hvorhenne,
> så er der nogen der kan fortælle om det er smartest at bruge _setVar()

Hvor dælen beder google dig selv skrive koden?? Du sætter det da op i
reports->custom report. I øvrigt bør du vide, at GA er kraftigt misvisende
ift besøgende, da den kun registrerer besøg hvor brugeren har besøgt mindst
én anden side. Derfor kan det være en fordel at supplere GA med en mere
korrekt og nøjagtig besøgstæller.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 05-12-08 09:11

"David Konrad" <dadk@webspeed.dk> writes:

> Hvor dælen beder google dig selv skrive koden??

Ingen steder, men når jeg nu vil måle på noget GA ikk selv måler på,
skal jeg have fundet ud af hvordan jeg får den værdi stoppet i
trackeren.

--
/Wegge

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 05-12-08 20:57

> Hvad er det præcist du vil tracke?

Viewport size, som jeg startede med at skrive.
--
/Wegge

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 15-12-08 08:22

"DADK" <dadk@webspeed.dk> writes:

> Det findes allerede ift GA

Hvor?

> Men jeg har testet lidt, fordi du spurgte, og jeg blev interesseret,
> det ser ikke ud til at være muligt at lave custum-analytics.

Det har jeg nu ikke de store problemer med.

> Hvis du vil have meget detaljeret information bør du enten skrive et
> program til det (som jeg har gjort, jeg kan nærmest se om folk har
> været på toilettet forinden) eller kaste penge efter indextools -
> muligvis er de godt givet ud.

Det er rimeligt trivielt at fylde ekstra data på GA, hvis man bruger
de 10 minutter på at skrive det javascript der skal til.

--
/Wegge

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 22-12-08 21:00

Prøv at kigge på http://wegge.dk/js/ga-tracker.js

> Derudover må det vist være på sin plads at gøre opmærksom på, at
> Google Analytics er fejlbehæftet nærmest bevidst. GA måler kun de
> klik hvor man er gået til siden, og så har klikket sig til noget
> andet. Det er bla pga de måler tiden på besøg, og prøver at sætte
> det op i skemaer osv. Det er en gammel velkendt fejl, fra det firma
> de købte teknologien fra, urchin.

Ahvabafornoget? Besøget bliver registreret i samme øjeblik
_trackPageview() bliver kaldt. Jeg tror du skulle overveje at skifte
urchin ud med den nye tracking kode i ga.js.

--
/Wegge