Plavix Hjertemedicin
Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 02-12-08 23:44

Mojn !!

Har gennem flere år fået (skulle købe) Plavix. Det er jo en meget dyr
medicin og nu vil jeg lige høre om der er nogen af jer, der har (jeres
læge har)fundet en alternativ billigere medicin, som i nu anvender
uden at dø af det !!
Hvad brugte man før Plavix kom på markedet (blev udviklet) ??
Med venlig hilsen
Hans

Fra : Peter

Dato : 03-12-08 00:13

"Hans Mikkelsen" <bkfoto3@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> uden at dø af det !!
> Hvad brugte man før Plavix kom på markedet (blev udviklet) ??

Uden at vide om det gælder alle (er selv pensionist, med 100% helbredskort),
kan du få din læge til at søge om tilskud fra medicinalstyrelsen. Jeg ved
ikke hvor meget de så kommer til at koste, da jeg ind til videre kun har
købt en portion (28 stk.) til kr. 546.
I øvrigt underligt, at en medicin til forebyggelse af forstyrrelse af
hjerterytmen, ikke automatisk er omfattet i de normale tilskudsregler.

Peter

Fra : Preben Kaas

Dato : 03-12-08 16:10

On 02 Dec 2008 22:43:30 GMT, Hans Mikkelsen <bkfoto3@mail.dk> wrote:

> [...]
>uden at dø af det !!
>Hvad brugte man før Plavix kom på markedet (blev udviklet) ??

Plavix ordineres, så vidt jeg ved, som blodfortyndende middel efter
(ved risiko for) en blodprop.
Din læge skulle kunne ansøge Lægemiddelstyrelsen om at få en bevilling
til tilskud.
Jeg fik efter bevilling i begyndelsen af 2006 dækket 85% af amtet og
derefter betalte DANMARK resten.

mvh
Preben
ved mail slet xxxx

Fra : Peter

Dato : 04-12-08 00:18

"Preben Kaas" <prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> skrev i en meddelelse
> On 02 Dec 2008 22:43:30 GMT, Hans Mikkelsen <bkfoto3@mail.dk> wrote:
>

> Plavix ordineres, så vidt jeg ved, som blodfortyndende middel efter
> (ved risiko for) en blodprop.

Du har fuldstændig ret.
Jeg fik bare læst forkert på min medicin liste. (havde en blodprop i hjertet
for ca. 5 uger siden)

Peter

Fra : bil.til.salg@gmail.c~

Dato : 06-12-08 04:50

On 2 Dec., 23:43, Hans Mikkelsen <bkfo...@mail.dk> wrote:
> [...]
> uden at dø af det !!
> Hvad brugte man før Plavix kom på markedet (blev udviklet) ??

Normalt gives Plavix kun i 12 måneder efter en blodprop. Med mindre
der er særlige forhold hos dig, som gør at det skal gives i længere
tid, behøver du det måske slet ikke mere. Spørg din læge.
Desuden gives der enkelttilskud til Plavix, såfremt man opfylder
betingelser for det. Se Lægemiddelstyrelsens hjemmeside.

Fra : Per A. Hansen

Dato : 28-12-08 17:50

> [...]
> uden at dø af det !!
> Hvad brugte man før Plavix kom på markedet (blev udviklet) ??

Som det er nævnt ordineres man vist kun midlet i et år.
Plavix har den egenskab at kunne opløse dele af belægningerne
indvendigt på blodårenes vægge.
Der var intet alternativ til dette middel før det kom på markedet.

Per A. Hansen

Fra : Jørgen

Dato : 29-12-08 09:01

Per A. Hansen skrev:
> [...]
> indvendigt på blodårenes vægge.
> Der var intet alternativ til dette middel før det kom på markedet.

hvad sker der så med det der opløst, sætter det sig ikke som blodpropper
et eller andet sted.
Spørger fordi jeg har haft 4 blodpropper, 3 i hjernen og en i øjet

fra
Jørgen