hvordan overfører man linieskift fra note-~
Fra : Morten Abildgaard

Dato : 25-07-01 23:55

Hejsa gæve mennesker,

Jeg har lavet en Access 2000 database til noget tekst, hvor kolonne 1 er
autonummerering+primærnøgle; 2 er overskrifter og kolonne 3 er selve
teksterne.
Denne kolonne (3) er notat-typen, da et normalt tekstfelt højst kan være på
255 tegn og de aktuelle tekster er noget længere, men jeg kan ikke lige
hitte proceduren for at overføre linieskiftene i notat-felterne med tekst
til mit HTML-output...
Eksempelvis kunne der i et af disse felter stå

*Dette er en lille test-hest-tekst
Den er her kun
så I kan se hvad jeg mener*

Men outputet bliver til:
*Dette er en lille test-hest-tekst Den er her kun så I kan se hvad jeg
mener*

Hvorhenne skal jeg gribe det an?
Med en validerings-funktion?
I så fald, hvordan skal jeg så refere til et linieskift?

mvh
morten

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 26-07-01 00:12

Morten Abildgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Hvorhenne skal jeg gribe det an?

Prøv at kigge her:
http://www.html.dk/faq/00040/

Mvh
Jonas

- Pædagoiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 26-07-01 00:36

"Jonas Astrup - html.dk" skrev:
> Prøv at kigge her:
> http://www.html.dk/faq/00040/

Der ramte du godt nok hovedet på sømmet - 1000 tak for det hurtige svar

/morten