MS Windows
briani 27239
Windows Vista 32bit vs. 64bit ?
Fra : Brian Vestergaard

Dato : 03-12-08 01:55

Hvad for man ud af at køre 64bit frem for 32bit ?

Bruger Adobe CS, Autodesk Inventor + Autocad og så ellers bare internet
m.m.

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 03-12-08 07:12

Brian Vestergaard wrote :
> Hvad for man ud af at køre 64bit frem for 32bit ?

Mulighed for at udnytte mere end 4 GB RAM i computeren.

--

Lars Jørgensen

Fra : \"Lyrik\"

Dato : 03-12-08 11:57

On Wed, 03 Dec 2008 01:54:50 +0100, Brian Vestergaard
<mail2brianvestergaard@gmail.com> wrote:

> Hvad for man ud af at køre 64bit frem for 32bit ?
,,,,,,,,
Jeg kører 32 bit. Det er HP Pavillion maskinen leveret med. Jeg regner med
de vidste hvad de gjorde da de leverede med 32 bit. Efterhånden har jeg
opdaget hvorfor. Mange spændende programmer laves til XP og så kun lige
Vista 32 bit!
Jeg ville ikke turde køre 64 bit af den grund. Men hvad siger i andre?

--
Hilsen
Jens

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-12-08 12:32

"Lyrik" skrev:

> Mange spændende programmer laves til XP og så
> kun lige Vista 32 bit!
> Jeg ville ikke turde køre 64 bit af den grund. Men hvad siger i andre?

Vista kan også køre 32-bit-pogrammer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Jan

Dato : 09-12-08 21:18

Kører 64bit med 8gb ram og det spiller til det meste. Bruger også AutoCad
2009 som leveres i en 64 bit ligeledes kører Adobe cs3 rigtig godt primært
pga ram.

De tind der ikke kan køre, kører jeg istedet i en Virtual PC med win XP, så
tildelerjeg den 1gb ram og det spiller fint.

news.ulk111lckd3hcq@jens-erik-bechs-macbook.local...

Fra : \"Lyrik\"

Dato : 03-12-08 16:38

On Wed, 03 Dec 2008 12:31:49 +0100, Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk>
wrote:

> Vista kan også køre 32-bit-pogrammer.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Amen! prædk videre!

Det er undtagelserne der er interesante. Altså de programmer der kan køre
i en 32 bit Windows men som ikke kan køre i 64 bit!
Lidt betænkeligt er sådan en bemærkning fra TMPGenc
videoredigeringsprogram:

"Can I use TMPGEnc software on Windows XP/Vista 64-bit Edition?
Content:   We have reports regarding successful use of our software on a
64-bit environment, however since the applications are not designed for it
we do not guarantee normal and efficient performance of all the software's
functions."

næste:
"I am having a problem with getting even the 6.0.9.0 Version of AnyDVD to
work in Windows Vista Ultimate 64 Bit version."

næste:
"I wouldn't suggest using a 64 bit version of Firefox on Windows. Aside
from the fact you'll have no plugins (since there are no native 64 bit
plugins, and there isn't a solution like nspluginwrapper on Linux), you
won't be able to get automatic security updates and the like."

Sååååå........... Det sikre er at køre 32 bit. 64 bit bliver der noget at
slås med. Ikke så meget som tidligere, men "problemmer."

--
Hilsen
Jens

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-12-08 17:42

"Lyrik" skrev:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Amen! prædk videre!

Det har ikke noget med prædiken at gøre. Jeg er ikke speciel
vild med Vista, men ret skal være ret.

> [...]
> a 64-bit environment, however since the applications are not designed
> for it we do not guarantee normal and efficient performance of all the

Hvilket jo er lidt intetsigende. Vi har fået at vide, at
programmet virker fint, men vi har ikke selv en
64-bit-udgave, så 32-bit er sikkert bedst.

> [...]
> plugins, and there isn't a solution like nspluginwrapper on Linux), you
> won't be able to get automatic security updates and the like."

Nu handlede mit svar jo om, at man sagtens kan køre
32-bit-programmer i en 64-bit-version af Vista.

> Sååååå........... Det sikre er at køre 32 bit. 64 bit bliver der noget
> at slås med. Ikke så meget som tidligere, men "problemmer."

Om det ene eller andet er at foretrække, afhænger bl.a. af
ens behov. Det virker fx lidt dumt at installere
32-bit-versionen af Vista på en computer med 8 GB ram.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Wilden

Dato : 03-12-08 18:30

"Lyrik" udtrykte præcist:

> [...]
>
> Sååååå........... Det sikre er at køre 32 bit. 64 bit bliver der noget at
> slås med. Ikke så meget som tidligere, men "problemmer."

Sikke en gang ævl. Ud over nogle oldgamle twain-drivere
til scannere og special designet software til 98 og xp -
er der ikke ingen problemer her.
Man kan - hvis man vil - emulere næsten alt andet.

Vista Premium 64...