Freenas:problem med adgang til mapper
Fra : john michael

Dato : 30-11-08 17:02

hej med jer

jeg her temlig newbi på dette område så..
men here its goes...
jeg har lige installeret freenas på min gamle pc,
jeg kan sagtens komme ind på nas serveren via an anden pc, og har også fået
oprettet en mappe der hedder programmer,, men,, jeg kan ikke kommme ind i
selve mappen skal bruge kode og brugernavn,, syntes ikke jeg har givet noget
der... hvordan slår man det fra`???

hilsen en lidt trist nørd

Fra : Jan Deleuran

Dato : 30-11-08 21:23

john michael skrev:

> selve mappen skal bruge kode og brugernavn,, syntes ikke jeg har givet noget
> der... hvordan slår man det fra`???
>
> hilsen en lidt trist nørd

Jeg tror du kan have fornøjelse af at oprette en bruger på FreeNas med
samme brugernavn og samme adgangskode som du bruger på din pc - det tror
jeg løser problemet

mvh

Jan Deleuran

Fra : john michael

Dato : 01-12-08 15:29

okay, det kan jeg lige prøve, men der er bare det, jeg bruger ikke noget
password for at komme ind i windows? men prøver lige at oprette en bruger