Linux og Mysql database
Fra : Allan Møller

Dato : 02-12-08 21:28

Hej !

Jeg har igen forsøgt mig med at installere en SME server til at køre som
web,mail og filserver herhjemme.
Alt kører fint - dog ikke min MySQL database. Eller det vil sige den kører
men jeg kan ikke finde ud af at få kontakt til den.

Jeg bruger MySQL administrator fra MySQL's eget site og den har jeg
tidligere brugt til at administrere MySQL på en windowserver.

Men er der nogen som har et bud på hvad jeg skal gøre for at få kontakt fra
min windowspc til SME serveren med MySQL på ?
Jeg får en fejl 1130 og "Host pc-00157.allanm.dk" is not allowed to connect
to this MySQL server.
Kan fint pinge serveren.

Nogen som har et bud ?

Mvh. Allan

Fra : Jesper Lund

Dato : 02-12-08 21:34

Allan Møller wrote:

> [...]
> fra min windowspc til SME serveren med MySQL på ? Jeg får en fejl 1130
> og "Host pc-00157.allanm.dk" is not allowed to connect to this MySQL

Opsætningen af mysql er kun at tillade forbindelsesforsøg fra localhost,
formoder jeg? Det kan rettes somewhere.

--
Jesper Lund

Fra : Allan Møller

Dato : 02-12-08 22:06

> Opsætningen af mysql er kun at tillade forbindelsesforsøg fra localhost,
> formoder jeg? Det kan rettes somewhere.

Ja det er jeg også sikker på men ved du noget om det ?

Mvh. Allan

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 03-12-08 01:40

On Tue, 2 Dec 2008 22:06:21 +0100
"Allan M_ller" <allan@alla2nm.dk> wrote:

> [...]

/etc/mysql/my.cnf

> Ja det er jeg ogs_ sikker p_ men ved du noget om det ?

søg efter "bind-address"

--
//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (aparent) e-mail address. Instead Use

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 04-12-08 01:14

On Wed, 3 Dec 2008 19:17:43 +0100
"Jens Rasmussen" <J1s@elbaekhus.dk> wrote:

> der ligger et ret langt password i en fil som du skal bruge.

Eh ?