Begravelsesplads i Randers?
Fra : Toke Nørby

Dato : 01-12-08 14:47

Jeg har et lille problem med at finde det rigtige navn for
begravelsespladsen:

http://www.norbyhus.dk/misc/randers.jpg

Som det ses af de indsatte klip fra andre dødsfald begraves de alle
samme sted, men hvad står der? "Bakket"?

Det ser ud som om tvillingerne først skulle begraves Fredag, hvilket
så er rettet til Torsdag.

Jeg er ikke helt klar over, hvad det sidste ord er, men jeg tror ikke,
at det hører til tvillingerne, men nærmere til den næste person,
Mogens Borup, "Møller" dødfødt søn. Borup var købmand i Randers i
1801.

På forhånd tak for hjælp.
--
Mvh Toke

Har du spurgt dit bibliotek om de har
min bog om postfolk 1624-1927 (1983)?:
http://www.norbyhus.dk/DDPE/

Fra : Hugh Watkins

Dato : 01-12-08 19:40

Toke Nørby wrote:
> [...]
> at det hører til tvillingerne, men nærmere til den næste person,
> Mogens Borup, "Møller" dødfødt søn. Borup var købmand i Randers i

a map of Randers
MAPROOM http://www.rootsweb.com/~dnkcen/library/maps/index.html

Randers 1858

WARNING VERY BIG raw TIF 7.04 MB
RAW SCAN froma photo copy
the original is in Randers Local Archive
printable in A2

http://www.rootsweb.ancestry.com/~dnkcen/library/maps/Map.tif

best viewed with http://www.alternatiff.com/

you can see the church yard by Skovbakken now a public park
otherwise I would telephone Randers Lokalkarkiv and ask about old place
names

Hugh W

Fra : Toke Nørby

Dato : 02-12-08 09:47

Hugh Watkins <hugh.watkins@gmail.com> wrote:

> [...]
...snip

> [...]
>
>you can see the church yard by Skovbakken now a public park
>otherwise I would telephone Randers Lokalkarkiv and ask about old place

Thanks very much, Hugh! I'm now sure that it's "Bakken" taken from the
name "Skovbakken".

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-08 14:07

Kirkegården er der stadig, og den kaldes nu Østre Kirkegård.

Fritz Gundgaard Knudsen
Kollerupvej 17
8930 Randers NØ
+4586434904
fritz@gundgaard.dk

Fra : Toke Nørby

Dato : 02-12-08 21:10

"Fritz Gundgaard Knudsen" <fritz{at}gundgaard.dk> wrote:

>Kirkegården er der stadig, og den kaldes nu Østre Kirkegård.

Mange tak, Fritz! Ja, jeg kan finde den på Krak!

Fra : Viggo Hansen

Dato : 03-12-08 16:32

Jeg tror at det er kirkegården på Sct. Laurentii Bakke.
Kirkegården blev nedlagt 1820 0g 1860 blev den helt sløjfet og rester af de
begravede blev flyttet til Østre kirkegård.
Venlig hilsen Viggo Hansen

Fra : Toke Nørby

Dato : 03-12-08 17:43

"Viggo Hansen" <viggo@oncable.dk> wrote:

>Jeg tror at det er kirkegården på Sct. Laurentii Bakke.
>Kirkegården blev nedlagt 1820 0g 1860 blev den helt sløjfet og rester af de
>begravede blev flyttet til Østre kirkegård.
>Venlig hilsen Viggo Hansen

OK, tak. Det er nok forkert at antage, at nedlæggelsen/flytningen
udløste de så berømte "Sct. Laurentii tårer"