Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lightroom... problem..??
Fra : tranebær

Dato : 30-11-08 06:47

Jeg her siden fremkomsten af LR været meget glad og tilfreds bruger af
dette fremragende prog..
Nu er der imidlertid opstået et sælsomt problem, og dette uden at jeg
har været inde i - Preferences - og lave ændringer eller på anden måde
gjort noget i opsætningen, et problem der bevirker at når jeg vælger
hovedmap. i - Folders - der, hvor man kan se, hvor mange billeder der
totalt er i pågældende Catalog, så plejer jeg at se alle mine billeder
i sorteret orden fra det første til det sidste billede jeg importerede
til Catalog. Nu er der altså sket det, når jeg gør som ovenfor
beskrevet , ja så kommer alle mine billeder i, tilsyneladende
fuldstændig tilfældig orden ...! Både hvad nr. og dato angår.
Vælger jeg derimod at gå i den enkelte undermap., ja så er sorteringen
korrekt.
Jeg har ledt og ledt, men kan ikke finde nogen steder, hvor man kan
ændre i sorteringen..??
Har andre LR-brugere her i gr. oplevet noget tilsvarende, hvem sidder
med svaret på dette problem..??
God søndag.

m v h
Jens

Fra : Bo Bjerre

Dato : 30-11-08 15:02

tranebær wrote:

> Jeg har ledt og ledt, men kan ikke finde nogen steder, hvor man kan
> ændre i sorteringen..??

View->sort giver mulighed for at sortere

Bo //

Fra : tranebær

Dato : 30-11-08 11:52

On 30 Nov., 15:01, Bo Bjerre <b...@sarek.dk> wrote:

> View->sort giver mulighed for at sortere
>
> Bo //

FJOLS..altså mig selv. Tak for hjælpen, jeg har, syntes jeg selv,
værete alle muligheder igennem, men jeg har altså over set denne
mulighed, den hjalp tak.
God aften.

m v h
Jens

Fra : Anja Dunning-Krüger

Dato : 30-11-08 22:54

Ikke så sært du ikke kunne finde den... Der er forskel på indholdet i view
menuen afhængigt af om du står i library eller i develop. Du skal stå i
library for at få sort frem under view menuen.

Mvh
Anja

Fra : tranebær

Dato : 01-12-08 09:45

On 30 Nov., 22:54, Anja Dunning-Krüger <s...@spam.invalid> wrote:
> Ikke så sært du ikke kunne finde den... Der er forskel på indholdet i view
> menuen afhængigt af om du står i library eller i develop. Du skal stå i
> library for at få sort frem under view menuen.

Ja tak, det fandt jeg ud af ....!! jeg har siddet og "rodet" i,
develop mode, og det fører jo ikke nogen steder hen i denne
sammenhæng.
Nu virker det igen tak, jeg har iøvrigt ikke brugt denne funktion
tidligere, da jeg ikke har brug for at sorterer på denne måde, men må
ved en fejl være kommet til at ændre indstilling uden at bemærke
hvordan..;-(
Har altid haft billeder liggende som de er importeret, på denne måde
har JEG det bedste overblik over min "samling".
Bruger iøvrigt Keywording, som i LR2 er blevet en hel del lettere at
have med at gøre, til søgning.

mvh
Jens