Ethernet speed på ESX (redhat)
Fra : Kasper Lund

Dato : 01-12-08 14:45

Jeg har et "sjovt" problem på en af vores ESX servere.

Jeg har 4 netkort i som alle sidder i en etherchannel på en cisco 4507.
Et af disse netkort kører kun 100Mb half duplex - hvorfor mon?

Her er output fra ethtool. Som jeg ser det fortæller den at netkortet
understøtter op til 1000baseT/Full og at den bliver tilbudt
1000baseT/Full. Hvorfor vælger den så at køre 100Mb half?

Nogen der kan hjælpe?

[root@dkcopenh205p root]# ethtool vmnic2
Settings for vmnic2:
Supported ports: [ TP ]
Supported link modes: 10baseT/Half 10baseT/Full
100baseT/Half 100baseT/Full
1000baseT/Full
Supports auto-negotiation: Yes
Advertised link modes: 10baseT/Half 10baseT/Full
100baseT/Half 100baseT/Full
1000baseT/Full
Advertised auto-negotiation: Yes
Speed: 100Mb/s
Duplex: Half
Port: Twisted Pair
PHYAD: 0
Transceiver: internal
Auto-negotiation: on
Supports Wake-on: umbg
Wake-on: g
Current message level: 0x00000007 (7)
Link detected: yes
[root@dkcopenh205p root]#

Mvh.

/Kasper

Fra : Kasper Lund

Dato : 01-12-08 14:56

Sorry, ved lidt kabel bytteri frem og tilbagge har vi konstateret at det
er porten i vores etherchannel den er gal med. (Vores netværksmand havde
ellers forsikret os at alt var ok)

Desuden er kommandoen for at kontrollere/manipulere nics på en esx
server esxcfg-nics og ikke ethtool.

/Kasper