Forslag til middag
Fra : ronnie.ziegler@gmail~

Dato : 01-12-08 03:37

Hej gruppe,

jeg skal have 5 venner og deres koner/kærester og børn til aftensmad
på lørdag, og har brug for nogle gode ideer til mad.

Jeg vil helst have, at det er forskellige små varme retter, så vi kan
sidde ved bordet og spise og sludre i lang tid, men jeg er desværre
ikke så kreativ i den retning, og håber derfor på en masse gode
forslag fra jer. Jeg har mulighed for at grille nogle af retterne.

Umiddelbart havde jeg forstillet mig at lave tunmousse og grille
kyllinglår, men det er jo slet ikke nok og lidt mere eksotiske eller
bare anderledes forslag er meget velkomne.

For en god ordens skyld skal jeg sige, at madlavningen vil blive delt
ud, så hver især tager noget med, men som værter står vi for de lidt
mere besværlige ting og også gerne lune/varme retter.

På forhånd tak,
Ronnie

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-12-08 16:46

ronnie.ziegler@gmail.com writes:

> [...]
> ikke så kreativ i den retning, og håber derfor på en masse gode
> forslag fra jer. Jeg har mulighed for at grille nogle af retterne.

Jamen, selvom det er et par år siden den slags var moderne, så synes
jeg nu stadigvæk ristaffel er lækkert. Kog noget ris, lav nogle
forskellige "curries" (hvad hedder det egentlig på dansk?), snit en
masse lækre grøntsager og sæt jer og hyg jer med maden. Det er også
nemt at lave som sammenskud.

Så kan I f.eks. slutte med grillede bananer med kanel og whisky. :)

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-12-08 19:49

ronnie.ziegler@gmail.com wrote in news:53f367db-19c8-43dd-8d7d-
190d1b1bd4b1@f13g2000yqj.googlegroups.com:

> For en god ordens skyld skal jeg sige, at madlavningen vil blive delt
> ud, så hver især tager noget med, men som værter står vi for de lidt
> mere besværlige ting og også gerne lune/varme retter.

Vi holder nogle årlige fætter/kusine sammenkomster, hvor vi skiftes til
at stå for arrangementerne. Der hæfter sig forskellige traditioner til,
og f.eks er julefrokosten altid på sammenskudsbasis. Men mit forslag
handler mere om en af de andre traditioner der er opstået:
Madkonkurrencen.

Vi finder simplethen en ret alle kender, og de der har lyst tager så en
variation over retten med. Alle smager og bedømmer anonymt og
efterfølgende er der afstemning og kåring af den bedste, værste, pæneste,
mest transport venlige eller hvad man nu kan finde på.

Pointen er at det er fantastisk hyggeligt og sjovt, og altid bidrager til
den gode stemning.

Vi er meget omhyggelige med at lave stemmesedler der også inkluderer en
vejledning i hvilke kriterier der skal bedømmes efter, og især børnene
går op i det med liv og sjæl.

Vi har således haft madkonkurrence i Ris a la Mande (2 gange, en dårlig
taber krævede revanche), frikadeller, karrysild, frugtsalat og æggesalat.

Måske en idé til at skabe en anderledes sjov middag.