Forret med fiskefilet.
Fra : Jette Jørgensen

Dato : 01-12-08 01:19

Hej,

For at aflaste min mor, der holder juleaften for hele familien, har vi
besluttet at lave sammenskudsjul, - det vil sige at hver del af
familien hjælper med noget, der bruges denne aften.

Mit lod er at lave dessert og en forret....Det første har jeg
fuldstændig styr på Men det kniber lidt med ideer til forretten.

Er der nogen der har forslag til noget der kan overholde flg.:

1) Det skal være en LILLE ret, - menuen indeholder det traditionelle:
flæskesteg og and + selvfølgelig risalamande...og ja...nogen i famlien
mener at det er et "must" med forret....

2) Det skal være til 10 personer.

3) Retten må gerne være en fiskeret, - men helst med fiskefilet, da det
er det eneste fisk, som alle kan lide... helst ingen rejer.

4) Skal kunne laves i forvejen, og kunne tåle at transporteres og holdes
lun i termokasse (ca. 1/2 time) som portionsanretninger.

Venter spændt på forslag.

Med venlig hilsen Jette.

Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 01-12-08 08:16

"Jette Jørgensen" <twinie@FJERNjetvadat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 4) Skal kunne laves i forvejen, og kunne tåle at transporteres og holdes
> lun i termokasse (ca. 1/2 time) som portionsanretninger.

Hvad med bare at lave en laksemad? Godt. let smurt surbrød, god røget laks.
Pynt inden servering med en kvist dild(og en asparges for nostalgikerne).
Man får jo mad nok juleaften, så det behøver ikke at fylde, det er let at
transportere og kan holdes køligt af årstiden.

Anders