Lysterapilampe
Fra : Martin Larsen

Dato : 30-11-08 12:57

Hej gruppe

Jeg har overvejet at købe en lysterapilampe. De fås efterhånden alle
vegne til meget forskellige priser.

Men er der egentligt noget vundet ved at købe en Philips til 1300,- frem
for en Melissa til 500,- kr når de begge er på 10.000 lux? Der er jo
ingen der siger de virker alligevel, men på den anden side hvis den
dyrere faktisk er bedre kan det måske nok forsvares.

Hilsen
Martin

Fra : MariaH

Dato : 10-12-08 16:40

Hejsa.

Jeg har haft en melissa lysterapilampe som jeg købte i Netto. Den var
udemærket til mig.

--
Maria

Fra : Sabina H.

Dato : 10-12-08 19:25

"Martin Larsen" <want@no.spam> wrote in message
> [...]
> der siger de virker alligevel, men på den anden side hvis den dyrere
> faktisk er bedre kan det måske nok forsvares.

jeg har netop også købt en i Netto - er på 3 døgn med den ;) giver besked
hvis jeg mærker noget ændring..
--
Knus,
Sabina

Fra : Sabina H.

Dato : 24-12-08 11:09

"Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> wrote in message
> "Martin Larsen" <want@no.spam> wrote in message

> jeg har netop også købt en i Netto - er på 3 døgn med den ;) giver besked
> hvis jeg mærker noget ændring..

som lovet - hermed en update...

jeg købte en lampe i netto i starten af december - efter en længere periode
hvor jeg var totalt kvadret HVER aften, og konsekvent faldt om på sofaen kl
20 - hvorefter jeg luskede i seng og sov sødeligt videre, men trods al den
søvn ikke var udhvilet når jeg stod op kl 7....

nu er der gået knapt 3 uger, og jeg må indrømme at jeg oplever en markant
ændring... humøret er blevet bedre - søvnbehovet er voldsomt reduceret, jeg
falder ikke som udgangspunkt i søvn på sofaen (ikke mere end jeg gør om
sommeren ihvertfald*G*) og HVIS jeg er faldet i søvn på sofaen, går det
faktisk ud over min evne til at falde i søvn når jeg går i seng... jeg har
dog stadig ikke vildt lyst til at stå op om morgenen, men det har jeg nu
aldrig såååå*G*

man kan så diskutere det hensigtmæssige i det med at jeg ikke kan falde i
søvn, men for mig er det en mindre detalje, så må jeg jo bare holde mig
vågen når jeg sidder i sofaen*G*

min rytme med lampen er at jeg sidder foran min computer hver morgen i en
lille times tid, hvor lampen så står lige ved siden af min skærm og lyser
mig ind i hovedet - hvis jeg har mulighed for det, får den også lige en
times tid om aftenen efter jobbet, men der går jeg mere til og fra den....

håber det kan hjælpe nogen....

--
Knus,
Sabina