hjælp tydning Hanning, Bølling, Ringkøbing~
Fra : Carsten Grøndal

Dato : 30-11-08 18:33

Hej.

Jeg leder efter Anders Gregersen født i Hanning ca 1775.

Det har ikke været mig muligt at finde ham i folketælling 1801 og ad den vej
måske finde hans forældre.

Men opslag 137 i ovennævnte kirkebog øverst til venstre er der født en
Anders d. 30 april??

Er det rigtig tydet af mig og hvad der står der mere om ham?

mvh

Carsten Grøndal

Fra : Erik Fogh Rasmussen

Dato : 30-11-08 19:28

Hej Carsten,
det er godt nok svært at læse.
Måske her er lidt hjælp at hente.
I bogen "Hanning bogen" står at læse
på gården Lervad i 1767 boede Gregers Andersen og Ane Madsdatter gift 1.
gang.
Børn Karen og Gregers.
1780 Anders Nielsen og Ane Madsdatter gift 2. gang
1804 Gregers Gregersen og Ane Andersdatter
hvis vi så springer frem til 1833 Er det Anders Gregersen som bor der.

Med venlig hilsen.

Erik Fogh Rasmussen

Arkivleder

Lokalhistorisk Arkiv

Hanning, Finderup, Bølling og Sædding

http://www.rkmolle.dk/9467-1_Lokalarkivet

Fra : Erik Fogh Rasmussen

Dato : 30-11-08 20:25

Lidt i fortsættelse af Arne Feldborgs svar, er der for gården Bjerregård i
Hanning
følgende ejere i gen ifølge "Hanning bogen"
1740 Clemen Bjerregaard
1768 Gregers Bjerregaard
Går vi nu tilbage til Lervad, så er ejeren i 1833 Anders Gregersen med
tilnavnet Bjerregaard.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 30-11-08 19:33

Carsten Grøndal <Carsten1955@gmail.com> skrev Sun, 30 Nov 2008 18:33:03
+0100

>Men opslag 137 i ovennævnte kirkebog øverst til venstre er der født en
>Anders d. 30 april??

Jeg har ikke lige haft tid til at tyde hele indførslen. Men det er
ihvertfald Gregers Bieregaards søn Anders der bliver døbt, båret af
Maren Bølling.

Af andre navne ser jeg umiddelbart Mads Landting, Lars Landtings Hustru
og Stine Skræbsgaard.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Arne Nielsen

Dato : 01-12-08 09:52

Carsten Grøndal skrev:
> [...]
> Anders d. 30 april??
>
> Er det rigtig tydet af mig og hvad der står der mere om ham?

hej.

Det kan godt være ham, du søger.

1775
den 30te April Gregers Bierregaards Søn Anders, baaaren af Maren
Bølling, Faddere Peder ------ i (mere tør jeg ikke udtale mig om)

venlig hilsen
Arne

Fra : Carsten Grøndal

Dato : 02-12-08 17:17

Mange tak for svar fra Erik Rasmussen, Arne Feldborg og Arne Nielsen.

mvh

Carsten Grøndal