Unotel kom før BiBoB
Fra : Lars Raaby

Dato : 30-11-08 21:46

I morgen starter Unotel med at sælge Apples Iphone
BiBob har også planer om at de skal til at sælge Iphone.
Er der nogen der ved hvornår BiBoB begynder at sælge Iphone?

https://www.unotel.dk/info/presse.asp?id=34
--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-12-08 00:40

Lars Raaby skrev:

> I morgen starter Unotel med at sælge Apples Iphone

Er glad kunde hos UnoTel, men dét hér er mig nu for pebret :

" Det månedlige abonnement for en Apple iPhone hos UnoTel kommer til at
koste 598 kr., og det vil inkludere gratis taletid til en værdi af 1.794 kr.
samt 3 megabit flatrate bredbånd fra TDC, hvilket betyder fri benyttelse af
internettet. Samtaleprisen bliver 50 øre i minuttet."

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per

Dato : 01-12-08 06:26

Hans Paulin (6310) wrote:

> Er glad kunde hos UnoTel, men dét hér er mig nu for pebret :
>
> " Det månedlige abonnement for en Apple iPhone hos UnoTel kommer til
> at koste 598 kr.,

Abonnement !! - bruger man overhovedet det oldschool begreb mere ?

Jeg har ikke betalt abb. i årevis og kommer heller ikke til det - tiden er
fløjet for den type udgift for mange år siden. Det er for gammeldags og man
får intet for sine penge - tænk at betale bare for for at få lov til at
kunne bruge til tlf tsk tsk.

Tænk så at betale så meget for noget der er magen til/kan det samme som alle
andre telefoner - det er mig en gåde.

og det vil inkludere gratis taletid til en værdi af
> 1.794 kr. samt 3 megabit flatrate bredbånd fra TDC, hvilket betyder
> fri benyttelse af internettet. Samtaleprisen bliver 50 øre i
> minuttet."

Det må være dømt til at "dø" med de priser - kommunikation er jo nærmest
gratis i dag med fx. Skype, Fring, SIP mv.

/ Per

Fra : Chano Andersen

Dato : 02-12-08 22:47

Per wrote:
> Abonnement !! - bruger man overhovedet det oldschool begreb mere ?

Tja, jeg betaler pt omkring 300 om måneden, for det får jeg 5000 SMS'er
(I praksis fri SMS, så mange sender jeg ikke) 500 MMS'er (I praksis fri
MMS) og 300 minutters tale. (Som jeg for det meste ikke kommer til at
bruge), efter bindingen, er det 60 kroner, men så får jeg ikke tale med.

Er det abonnement?

- Chano Andersen.

Fra : BorreBoy

Dato : 01-12-08 07:38

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> [...]
> kr. samt 3 megabit flatrate bredbånd fra TDC, hvilket betyder fri
> benyttelse af internettet. Samtaleprisen bliver 50 øre i minuttet."

Jeg synes egentlig ikke det er så slemt. Som jeg kan regne ud, så skal man
have deres 3Mbit dataabonnement til 299kr og derudover bruge for 299kr (hvis
jeg altså læser det korrekt). Synes det er ganske fair.
Bruger normalt 2-300 kr pr. måned, og med frit dataforbrug, ja så bliver det
nok ganske sjovt. Jeg skal helt sikkert have en

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-12-08 09:31

BorreBoy skrev:

> [...]
> fair. Bruger normalt 2-300 kr pr. måned, og med frit dataforbrug, ja så
> bliver det nok ganske sjovt. Jeg skal helt sikkert have en

Kunne godt klare en ny fon...men som eksisterende kunde har jeg deres
familie-model m.m. og ringer gratis til alle andre UnoTel-kunder (=hele den
nærmeste familie) - samt for 2,29 kr. for de første 15 min. til alle andre.

Bruger en gang imellem et par ører på at tjekke mails via GPRS hvis jeg
venter en bestemt mail.

Jeg har overhovedet ikke lyst til at konvertere "abbonementet" for at få
en - indrømmet! - fancy fon!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Lars Raaby

Dato : 01-12-08 19:34

Hans Paulin (6310) skrev:

> [...]
> venter en bestemt mail.
>
> Jeg har overhovedet ikke lyst til at konvertere "abbonementet" for at få

Jeg forstår dig 100%
Jeg kan bare ikke forstå hvorfor man ikke bare kan købe den telefon
kontant. Det andet er jo en slags afbetaling.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-12-08 22:57

Lars Raaby skrev den 01-12-2008 19:33:

> Jeg forstår dig 100%
> Jeg kan bare ikke forstå hvorfor man ikke bare kan købe den telefon
> kontant. Det andet er jo en slags afbetaling.

Man får vel altid en form for forbrug med i abonnementet.
De rene abonnementsformer er vel ligesom dinosaurere.

Derfor er mindstepris-mærkningen også misvisende, da den ikke tager
højde for hvad samme telefon ville koste ved kontant køb af telefon og
tilsvarende forbrug som et tilknyttede abonnement giver mulighed for.

Fx:
En telefon hos Sonofon koster 1 krone.
Til den krone binder du dig til et abonnement, hvori du får fri tale
(50t pr. mdr); 5000 SMS og 500 MMS. Abonnement koster 499 pr. mdr.
I runde tal 3000 kroner.

Du kan også vælge at købe selvsamme telefon til 1000 kroner, men skal nu
selv finde et abonnement hvor du kan tale i 50t om måneden og sende 5000
SMS'er samt 500 MMS.

Hos bibob ville dette forbrug koste:
50timer (dvs. 3000 minutter) a 60 øre i minuttet: 1800 kroner
5000 SMS'er a 8 øre: 400 kroner
500 MMS'er a 1 krone: 500 kroner.
dvs. 2700 kroner om måneden.

2700 * 6 måneder = 16200 + 1000 kroner = 17200 kroner.

Jeg er ikke hos Bibob eller Sonofon, men forsøger bare at samligne lige
med lige.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.

Fra : Lars Raaby

Dato : 02-12-08 16:43

Carsten Riis skrev:
> [...]
> 500 MMS'er a 1 krone: 500 kroner.
> dvs. 2700 kroner om måneden.
>
> 2700 * 6 måneder = 16200 + 1000 kroner = 17200 kroner.

Jeg har et forbrug på 50,- kr om måneden. For både tale, sms, og data.
Jeg kan ikke bruge de fine tilbud som næsten alle teleselskaber
tilbyder. Det vil være for dyrt for mig. En anden ting er at jeg
fortrækker at købe kontant. Sådan er det og sådan bliver det ved med at
være.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-12-08 20:44

Lars Raaby skrev den 02-12-2008 16:43:

> [...]
> tilbyder. Det vil være for dyrt for mig. En anden ting er at jeg
> fortrækker at købe kontant. Sådan er det og sådan bliver det ved med at

Ja for dig.

men det ændrer ikke på, at mindstepris-oplysningerne er en skøn
frugtsalat af ellers usamlignelige ydelser.

mindstepris-oplysningerne ville give mening, såfremt at det var rene
abonnementer uden noget indbygget forbrug....men som jeg sagde
tidligere...sådanne abonnementer eksisterer ikke længere (så vidt jeg ved).

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-12-08 12:16

Lars Raaby skrev:

> Er der nogen der ved hvornår BiBoB begynder at sælge Iphone?

http://epn.dk/teknologi2/tele/article1532412.ece :

""For vores vedkommende har vi stadig ikke 100 procent juridisk garanti for
Apple ikke kommer farende med et voldsomt krav, og før vi har denne
sikkerhed, tør vi ikke starte med at sælge iPhones," skriver Frank
Rasmussen, direktør i BiBoB, på BiBoBs debatforum for kunderne,
Telesnak.dk."
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Brian Sørensen

Dato : 06-12-08 18:08

Bare et spørgsmål til alt dette .

såvidt jeg ved har tdc ikke sit eget net mere det er out sourcet til
ericsson pr januar mdr 2007

dernæst hvis en af de omtalte iphones hermed gåt i stykker skal de i flg
apples sendes retur til det land de er parallel importeret fra.

og med de rep tider deraf flg så inden der er sikkerhed for en ordentlig rep
tid samt yderligere info om garanti oplysninger er jeg ikke med ..

dernæst skal jeg være sikker på 3g dækningen da man i de områder der ikke er
3 g dækning ryger ned på gprs hastighed da ericsson ikke har fuldt ud
implementeret der edge net endnu

Fra : Lars Raaby

Dato : 06-12-08 21:51

Brian Sørensen skrev:
> Bare et spørgsmål til alt dette .
>
> såvidt jeg ved har tdc ikke sit eget net mere det er out sourcet til
> ericsson pr januar mdr 2007

TDC driver stadig deres net. TDC har skiftet hardware ud på alle
mobilanlæg til Ericsson. Før brugte de Nokia.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Brian Sørensen

Dato : 07-12-08 19:22

Bemærk det er ikke tdc der driver eller ejer nettet mere de har lavet en
aftale om at leje sig ind på ericssons net for x antal år..

dernæst er der fra tdc overflyttet 220 medarbejder som er ansat hos
ericsson idag

http://www.ue.dk/nyhedsarkiv/20711.aspx

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 07-12-08 21:01

"Brian Sørensen" <Brian@tele-mobil.dk> skrev :

>Bemærk det er ikke tdc der driver eller ejer nettet mere de har lavet en
>aftale om at leje sig ind på ericssons net for x antal år..

>http://www.ue.dk/nyhedsarkiv/20711.aspx

Fra samme side:

»De to koncerner indgår i en ny samarbejdsmodel, hvor TDC fortsat
ejer nettet og varetager den strategiske planlægning, og Ericsson
står for de driftsmæssige opgaver - også kaldet managed
services.«
--
Kerim

Fra : J. E.

Dato : 07-12-08 23:11

"Brian Sørensen" <Brian@tele-mobil.dk> skrev i en meddelelse
> Bemærk det er ikke tdc der driver eller ejer nettet mere de har lavet en aftale om at
> leje sig ind på ericssons net for x antal år..

TDC ejer absolut stadig nettet - det tvivler jeg på de giver fra sig, det er jo
hele grundlaget for deres forretning.