emails via bluetooth
Fra : ___P.Sir

Dato : 29-11-08 07:08

Jeg har en SE 890i. Den har jo bluetooth. Jeg har så en bluetooth usb
stick (Kensington) i min computer. Telefonen og computeren har
forbindelse og kan se hinanden.
Det jeg ønsker nu, er at få videresendt indkommende emails fra
computeren til telefonen. Kan det lade sig gøre, og i givet fald
hvordan? Det vil jo være noget billigere end at abonnere på gprs fra
mobiludbyderen...?
Preben

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-11-08 15:16

___P.Sir skrev:

> [...]
> computeren til telefonen. Kan det lade sig gøre, og i givet fald
> hvordan? Det vil jo være noget billigere end at abonnere på gprs fra

Det koster 1 øre at hente en typisk email med mobil.

--
Bertel

Fra : ___P.Sir

Dato : 29-11-08 07:39

On 29 Nov., 15:16, Bertel Lund Hansen <unosp...@lundhansen.dk> wrote:

> Det koster 1 øre at hente en typisk email med mobil.
>
> --
> Bertelhttp://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO:http://fiduso.dk/

Så er der et eller andet der er sat forkert op hos mig. Bruger
Happiimobil, og har bare i november en gprs udgift på næsten 200 kr.
Og så mange email har jeg altså ikke fået....??
Så det har jeg slået fra nu, og ønskede derfor at trække dem via
bluetoothen i stedet...?!
Men måske er det noget med html emails, som nok koster noget mere end
1 øre..? Omend jeg ikke "åbner" dem, men bare ser overskriften.
Preben

Fra : Bufferzz

Dato : 29-11-08 16:36

> Bruger
> Happiimobil, og har bare i november en gprs udgift på
> næsten 200 kr.

lidt OT men
Hos Happiimobil koster 1 MB 5 kr
Hos Bibob koster 1 MB 1 Kr

Bare lige lidt info

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-11-08 18:24

___P.Sir skrev:

> Så er der et eller andet der er sat forkert op hos mig.

Ja, dettror jeg.

> Bruger Happiimobil, og har bare i november en gprs udgift på næsten 200 kr.

200 Mbyte i mails på en måned? Det kan næsten ikke passe.

> Men måske er det noget med html emails, som nok koster noget mere end
> 1 øre..?
> Omend jeg ikke "åbner" dem, men bare ser overskriften.

Hvis du kun *henter* overskriften, er prisen da helt grotesk.
Hvis du henter hele mailen, er det prismæssigt ligegyldigt om du
læser dem eller ej.

Min mobil er sat op til at hente alle mails og både headere og
tekst. Den har indbygget 'beskyttelse' mod vedhæftede filer. Det
virker på den måde at selv om man beder om hele mailen, så viser
den et særligt ikon hvis der er vedhæftet noget, og så skal man
manuelt bede om at få det ekstra indhold hentet hvis man vil se
det.

Hvis dine HTML-mails indeholder meget grafik som du altid henter,
så kan jeg godt forstå at det bliver dyrt.

--
Bertel

Fra : N/A

Dato : 02-12-08 22:41

Fra : ___P.Sir

Dato : 29-11-08 09:32

On 29 Nov., 16:36, "Bufferzz" <no...@m.2.mee> wrote:

> lidt OT men
> Hos Happiimobil koster 1 MB 5 kr
> Hos Bibob koster 1 MB 1 Kr
>
> Bare lige lidt info

Sjovt du skulle nævne det...! Vi har lige skiftet fra Bibob til
Happiimobil FORDI vi var træt af sms forsinkelser, grundet bibob
bruger Sonofons sendemaster. I det sekund, BIbob skifter til tdc
master, så skifter vi tilbage!
Men kan stadig ikke forstå at man ikke skulle kunne sende sine mails
internt fra sin pc til sin mobil, via bluetooth...?! Er der virkelig
ingen der har opskriften på det?
preben

Fra : Hm

Dato : 29-11-08 23:16

"___P.Sir" <Preben.Sorensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]
***********
lidt OT forstår ikke det du nævner med Sonofon, jeg har haft Sonofon i mange
år og har aldrig oplevet det problem.

Hanne

Fra : N/A

Dato : 02-12-08 22:41

Fra : ___P.Sir

Dato : 29-11-08 11:52

On 29 Nov., 18:24, Bertel Lund Hansen <unosp...@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
> det.
>
> Hvis dine HTML-mails indeholder meget grafik som du altid henter,
> så kan jeg godt forstå at det bliver dyrt.

Jeg er så ikke klar over, om jeg kan sætte telefonen op til KUN at
modtage overskriften. Jeg formoder den henter det hele, og så betaler
jeg åbenbart for hele mailens størrelse, html inkl., uanset om jeg
læser det hele, eller bare lige ser subject.
Preben

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 29-11-08 20:53

[...]

Problemmet er nok at den skifter til en anden udbyder, de har en standard
aftale med en udbyder og når den så ikke kan se denne udbyderes sendemaster
så skifter den til en anden og det er det de tager sig betalt

Kim

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-11-08 22:16

Kim Schmidt Wind skrev:

> Problemmet er nok at den skifter til en anden udbyder,

Nej. TDC har glimrende dækning, og min udbyder bruger det samme
system.

--
Bertel

Fra : ___P.Sir

Dato : 29-11-08 15:23

On 29 Nov., 23:16, "Hm" <mishm4...@gmail.com> wrote:
> [...]
> ***********
> lidt OT forstår ikke det du nævner med Sonofon, jeg har haft Sonofon i mange

Det er et problem som har været oppe flere gange her i denne gruppe,
og det er blevet forklaret rent teknisk - uden at jeg skal forsøge at
gentage forklaringen her. Men det blev for meget, da jeg holdt i
lufthavnen en aften og ventede på at min kone skulle smsè at hun var
landet og klar til afhentning. Det viste sig at hun havde stået i 45
min. 100 meter fra hvor jeg holdt parkeret og ventede på hendes sms -
som hun for længst havde sendt! Men som først kom, da jeg selv sendte
en sms til hende for at spørge hvor hun blev af. SÅ kom de
allesammen..."hvor er du"? "Hvor bliver du af"..osv.
Preben

Fra : Jakob Griffel

Dato : 30-11-08 13:22

> [...]
> landet og klar til afhentning. Det viste sig at hun havde stået i 45
> min. 100 meter fra hvor jeg holdt parkeret og ventede på hendes sms -

Hvad med et kort opkald i stedet for...?
"Er landet, vi ses, hejhej"

--
Hilsen Jakob

Fra : Chano Andersen

Dato : 02-12-08 22:41

___P.Sir wrote:
> gentage forklaringen her. Men det blev for meget, da jeg holdt i
> lufthavnen en aften og ventede på at min kone skulle smsè at hun var
> landet og klar til afhentning. Det viste sig at hun havde stået i 45

Tja, jeg ville nok have ringet, hvis der var gået lang tid over det
forventede tidspunkt, eller undersøgt, om flyet eventuelt var forsinket.
Men jeg kan så forstå, at du har væsentligt større tålmodighed end mig. :P

> en sms til hende for at spørge hvor hun blev af. SÅ kom de
> allesammen..."hvor er du"? "Hvor bliver du af"..osv.

Hvis jeg ikke har svar på sådanne SMS'er inden for få minutter, så
ringer jeg i stedet, det har aldrig skabt problemer. :P

- Chano Andersen

Fra : N/A

Dato : 02-12-08 22:41

Fra : ___P.Sir

Dato : 02-12-08 17:40

On 2 Dec., 22:40, Chano Andersen <suns...@chanoandersen.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvis jeg ikke har svar på sådanne SMS'er inden for få minutter, så
> ringer jeg i stedet, det har aldrig skabt problemer. :P

jamen kære venner...der er mange ting man kunne have gjort. Det er
historie nu. Men husk lige at sagen her var jo at smsèrne fra Sonofon
er forsinkede - de nedprioriteres så vidt jeg forstår hvis der er
anden trafik, hvorfor jeg skiftede til tdcs sendenet (via
happiimobil). Der kommer de altid omgående.
Men så var det jo altså bare - hvis jeg må vende tilbage til
udgangsspørgsmålet - at jeg spurgte om hvorledes man evt. kan få
emails sendt via bluetooth til sin mobil...??? Det er der ingen der
har kunnet fortællle mig endnu!
Preben