Regnedrenge I må igang med at trylle...
Fra : Mr.Larsen

Dato : 19-11-08 09:16

<citat>
Antallet af påsatte brande steget voldsomt

De seneste år er antallet af påsatte brande steget voldsomt. Det viser
nye tal fra Beredskabsstyrelsen.

I 2005 var 16 procent - svarende til 2800 - af de cirka 17.500 brande,
myndighederne rykkede ud til, påsatte. Alene i første halvdel af i år
er andelen steget til 30 procent.
</citat>

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/11/19/065426.htm?rss=true

--
http://www.projecthoneypot.org

Fra : ASKF

Dato : 19-11-08 11:45

Mr.Larsen <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> ytrede sig i
<mn.9a2c7d8b28fd4e9d.92438@post.cybercity.dk> med dette:

> [...]
>
>I 2005 var 16 procent - svarende til 2800 - af de cirka 17.500 brande,
>myndighederne rykkede ud til, påsatte. Alene i første halvdel af i år

Typisk dårlig journalistik. Vi kan jo ikke afgøre om antallet af påsatte
brænde er steget, når vi ikke får tallet for antallet af brande. Hvis
der kun er rykket ud til 9000 brande, er antallet af påsatte brande jo
ret konstant.

Der mangler altså talmateriale til at der er noget at "trylle" med.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Mr.Larsen

Dato : 19-11-08 11:48

ASKF har bragt dette til os:
> [...]
> ret konstant.
>
> Der mangler altså talmateriale til at der er noget at "trylle" med.

Så kunne du jo "tænke" dig til at beredskabsstyrelsen har noget
liggende.
http://www.brs.dk/info/2008/1118.htm

Men tryl du bare løs, virkeligheden er en anden end du og CRL mener.

--
http://www.projecthoneypot.org

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 19-11-08 12:00

"Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> wrote in message

> Men tryl du bare løs, virkeligheden er en anden end du og CRL mener.

Interessant at høre dig udtale dig om det. Jeg var ikke selv klar over, at
jeg havde en opfattelse af, hvordan det gik med antallet af påsatte brande,
men bevares - derfor kan det da godt være. at du har ret i, at virkeligheden
nu er en anden "end jeg mener"...

Fra : ASKF

Dato : 20-11-08 14:30

Mr.Larsen <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> ytrede sig i
<mn.9ac47d8bcaa62693.92438@post.cybercity.dk> med dette:

> [...]
>liggende.
>http://www.brs.dk/info/2008/1118.htm
>
>Men tryl du bare løs, virkeligheden er en anden end du og CRL mener.

Jeg har ikke udtalt mig om hvad jeg mener,ej heller om hvordan min
opfattelse af "virkeligheden" er, men blot forholdt mig til tallene i
artiklen. Hvis du ønsker at nogen skal tage dig seriøst, så lad være med
at pådutte dem meninger de ikke har, da det er den perfekte måde til at
få en dialog kørt af sporet fra start.

Fra : N_B_DK

Dato : 21-11-08 08:22

"ASKF" <nospam@askf.dk> wrote in message
> [...]
>
> Typisk dårlig journalistik. Vi kan jo ikke afgøre om antallet af
> påsatte brænde er steget, når vi ikke får tallet for antallet af

hvad mener du det her betyder ?

citat: I 2005 var 16 procent - svarende til 2800 - af de cirka 17.500
brande

af de ca 17500 brande...... tror du så der er 5000 brande, eller ca
17500 ????

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.