støbejern...rens/slib
Fra : Bagmanden

Dato : 28-11-08 21:10

Jeg har i mange år renset mine støbejernsgryder ved at afkoge
salt og derefter varmet gryden med olie til der kom en god røg.
Dette har virket fint og en gang imellem har jeg med fint ståluld
slebet bunden ren for fastbrændte urenheder osv.

Dette er ikke muligt mere da bunden ser ud som om den er tæret og
ikke længere kan blive ren.

Det skal nævnes at det er de samme gryder vi har haft i de sidste
små tyve år, så de har tjent os godt og som mest, uden at vores
mad brænder på

Er det muligt at polere den op og "starte forfra"?

--
Bagmanden

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-11-08 21:24

"Bagmanden" <zillyink@6G9i3Fhotmail.com> writes:

> Er det muligt at polere den op og "starte forfra"?

Uden at have prøvet, men kunne det måske lade sig gøre at sandblæse
den pæn igen?

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde