MetteFrederiksens lune øko-retter i børneh~
Fra : Bo Warming

Dato : 28-11-08 14:45

MetteFrederiksens lune øko-retter i børnehaven

I Politiken i dag går S-damen overgevind med at kræve ekstra ind fra
forældre, der elskede att smøre madpakke.
Nu er det forbudt og de får " 3 små gulerødder, en bolle , to rugbrødsmadder
med kødpålæg, en lille indpakket ostt og to cherrytomater"
Men der kræves nu varm mad og økologi dvs pris skal helt i top

Berlingske oplyser at kød er halal - kalkun og kylling dyppet i røgvæske.

Lad børn blive selvhjulpne og forøg ikke forældrebetaling.

Fra : Martin Larsen

Dato : 28-11-08 16:34

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> MetteFrederiksens lune øko-retter i børnehaven
>
> I Politiken i dag går S-damen overgevind med at kræve ekstra ind fra
> forældre, der elskede att smøre madpakke.

De røde landevejsrøvere er næsten så gemene som muhammedanere. Har du link?

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 28-11-08 17:13

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

> De røde landevejsrøvere er næsten så gemene som muhammedanere. Har du
> link?

Her er deet FOLKETINGSFLERTAL bag

Køb papirpolitiken - men der står intet yderligere. Har intet link

Fra : Martin Bak

Dato : 28-11-08 16:31

> [...]
>
> Berlingske oplyser at kød er halal - kalkun og kylling dyppet i røgvæske.
>
> Lad børn blive selvhjulpne og forøg ikke forældrebetaling.

Bo, et link ville være velkomment, så vi ved selvsyn kunne læse hvad det er
du harcelerer over. Hvis dit indlæg står til troende er jeg enig i at det er
sygt.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Bo Warming

Dato : 29-11-08 04:20

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> Bo, et link ville være velkomment, så vi ved selvsyn kunne læse hvad det
> er du harcelerer over. Hvis dit indlæg står til troende er jeg enig i at
> det er sygt.

Kan nogen finde papiravis nyheden på www.pol.dk

Her et COPYPASTE m link om sagen

Fra bloggen Uriasposten torsdag 27. november 2008:

"Madpakkerne skal kunne spises af alle børn", så imamen skal lige velsigne
først.
Selvom Københavns Kommune forsøger at sælge det som om et kompromis, der
"stort set tager hensyn til alle", så ligner det islamisering til
forveksling. Ingen svinekød, og alt kød slagtet efter islamiske
foreskrifter - herunder islamisk velsignelse. Fra TV2 Online - København
klar til halal-madpakker .

"Når alle danske børn fra 1. januar 2010 skal have tilbudt et sund måltid
mad i børnehaven, kan det indebære, at kommunerne må smøre madpakker uden
svinekød og med halalslagtet kød til alle børn.

Københavns Kommune er nødt til at bringe madpakker ud til de institutioner,
der ikke har godkendte køkkenfaciliteter til selv at lave mad, og
madpakkerne skal kunne spises af alle børn. Det betyder, at kommunen skal
tage hensyn til den store gruppe muslimske børn i kommunen.

"Det er ikke besluttet endnu, men når man laver et obligatorisk tilbud, er
man nødt til at forholde sig til, at man har en stor andel af muslimske børn
i København. Har man et produktionskøkken i en institution, kan de selv
tilpasse det efter deres børnegruppe, men de institutioner, der får maden
leveret, skal lande et sted, der stort set tager hensyn til alle," siger
Kristina Koch Sloth, der er leder af Mad & Måltid i Københavns Kommune."

Kilde: Uriasposten 27.11.08
Kommentar fra samme blog samme dato:

Det er ikke en offentlig opgave at stille religiøs mad til rådighed. Det
offentlige skal ikke blåstemple en opdeling af mad i "rent" og "urent". Man
skal derimod tage afstand fra intolerante og fordomsfulde religiøse regler,
som foreskriver at svinekød og almindeligt slagtet kød er haram.
Det strider mod almindelig sund fornuft at begynde at lave madpakker i
henhold til 1.400 år gamle spiseregler. Ønsker man mad i henhold til disse
spiseregler fra en gammel bog, så må man enten tage maden med hjemmefra
eller melde sine børn ind i en religiøs institution. Det danske samfund skal
ikke give køb på dansk madkultur i misforstået hensyntagen til islamisk
kultur.

Kan madpakkerne nu også spises af alle? Ja, mine børn ville ikke kunne spise
dem, eftersom vi ikke indordner os under islamiske regler. Vi støtter ikke
religiøs fanatisme, så de ville skulle have nogle andre madpakker end de
islamiske.
Hvem tager hensyn til de børn, som ikke er muslimer?

Hvis de muslimske madpakker gennemføres, så er det endnu et trist eksempel
på islamisering i praksis og dermed nedbrydning af dansk kultur. Tilvandrede
mennesker må tilpasse sig dansk kultur. Vi skal ikke tilpasse os islamiske
værdier og religiøs påbud. Vi skal stå klippefast på vor egen kultur.

Kommentar af Johansen - torsdag 27. november 2008 @ 06:12

Vær opmærksom på at sagen er endnu værre, end den er beskrevet her. For
imamen, der "velsigner" kødet, får også penge for ulejligheden. Det er en
ret stor forretning for det muslimske trossamfund, der får denne opgave.

Kommentar af Penol - torsdag 27. november 2008 @ 10:47

Fra : Martin Larsen

Dato : 29-11-08 05:02

> [...]
> imamen, der "velsigner" kødet, får også penge for ulejligheden. Det er
> en ret stor forretning for det muslimske trossamfund, der får denne

Djævleforbandelser ud over børns mad.
Ingen kristen bør røre l*rtet med en ildtang og forlange pengene refunderet
for de halal-madpakker de ikke kan bruge.
Godhedsindustriens maduddeling er absurd - vi er ikke et u-land.

Mvh
Martin