resultat af kolesteroltal / beregning ?
Fra : Kasper Hansen

Dato : 30-11-08 05:02

Hej Gruppe,

Jeg er 49 år og fået disse resultater :

Samlet kolesterol 206 mg/dl ( hvad er det i mmol/l ? )

HDL-kolesterol : 1.24 mmol/l

Triglycerid : 116 mg/dl

Hvad siger resultatet Jer ?

mvh,

Kasper

Fra : niels

Dato : 30-11-08 17:14

"Kasper Hansen" <kh01@fona.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe,
>
> Jeg er 49 år og fået disse resultater :
>

> Samlet kolesterol 206 mg/dl ( hvad er det i mmol/l ? )
>
> HDL-kolesterol : 1.24 mmol/l
>
> Triglycerid : 116 mg/dl
>
> Hvad siger resultatet Jer ?
>
> mvh,
>
> Kasper

Hej Kasper

206 mg/dl kolesterol = 5,2 mmol/l
116 mg/dl triglycerid = 1,3 mmol/l

Normalværdier sakset fra http://www.hjerteforeningen.dk/sw5771.asp
Følgende tal for kolesterol og triglycerid anses for at være normale.

Total kolesterol - mindre end - 5 mmol/l
LDL kolesterol - mindre end - 3 mmol/l
HDL kolesterol - større end - 1 mmol/l
triglycerider - mindre end - 2 mmol/l

Hilsen Niels

Fra : Kasper Hansen

Dato : 30-11-08 19:39

"niels" <nielsw@dadlnet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Følgende tal for kolesterol og triglycerid anses for at være normale.
>
> Total kolesterol - mindre end - 5 mmol/l

Mang tak for svar . Det er OK bortset fra det totale kolesterol ; det vil
jeg gøre noget ved - Hvordan lavede du udregningen fra mg7dl til mmol/l ?

Fra : niels

Dato : 01-12-08 13:38

> Mang tak for svar . Det er OK bortset fra det totale kolesterol ; det vil
> jeg gøre noget ved - Hvordan lavede du udregningen fra mg7dl til mmol/l ?

Fra mg/dl HDL eller LDL kolesterol til mmol/l, divider med 39.
Fra mg/dl triglycerid til mmol/l, divider med 89.
mvh Niels