MS Windows
briani 27239
Vista og Ipod Classic
Fra : Jebir

Dato : 29-11-08 20:47

Hej!

Kunne desværre ikke finde mere relevante grupper, men håber nogen vil komme
med et svar, eller henvise til en bedre gruppe

Efter at have indkøbt ny computer - Dell XPS 420 - med Windows Vista Home,
kan jeg ikke få min Ipod til at virke...
Jeg har installeret ITunes, og det kører fint - lige indtil Ipod'en bliver
sat til... så fryser Itunes, og jeg kan ikke gøre noget som helst - har dog
adgang til Ipod'en gennem Denne computer, men kan ikke bruge Itunes når den
er tilsluttet. Hvis jeg afslutter Itunes mens Ipod'en er sat til, ligger det
stadig i windows jobliste...

Jeg har læst lidt rundt omkring på nettet, men kan ikke rigtig finde noget
der kan afhjælpe dette problem - eller info om om andre skulle have
problemet... Kan nogen hjælpe?

Der er tale om en Ipod Classic 30gb. som har kørt fejlfrit på Windows XP så
sent som i eftermiddags....

- Jebir

Fra : Henning

Dato : 29-11-08 21:31

> [...]
>
>Jeg har læst lidt rundt omkring på nettet, men kan ikke rigtig finde noget
>der kan afhjælpe dette problem - eller info om om andre skulle have

Ditto her - dog på en iPod Nano Gen4, hvor iTunes fryser og programmet
efter kort tid melder "iPod "xxx" kan ikke synkroniseres. Den
nødvendige disk findes ikke" . Fungerer fint på min XP-maskine.
Jeg har prøvet andre programmer, bl.a. Anapod Explorer, hvor det kører
problemfrit, dog uden de features som iTunes indeholder.
Så der er øjensynligt et issue med Vista og iTunes.
Jeg har prøvet med og uden brugerkontrol, som administrator, stort set
alt. Hvis jeg genstarter programmet nogle gange får jeg til sidst
synkroniseret spillen.

Fra : Jesper Juul

Dato : 29-11-08 22:38

Jebir skrev:
> [...]
> have problemet... Kan nogen hjælpe?
>
> Der er tale om en Ipod Classic 30gb. som har kørt fejlfrit på Windows XP

Hvis du ikke får held med at få svar på dine spørgsmål her så prøv på
forummerne på www.ilounge.com og www.head-fi.org

Jesper

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 30-11-08 00:14

Den 29.11.2008 kl. 19:46 skrev Jebir <jebir@jebir.dk>:

> [...]
> have problemet... Kan nogen hjælpe?
>
> Der er tale om en Ipod Classic 30gb. som har kørt fejlfrit på Windows XP

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg tror det har noget at gøre med Apples DRM, som kan bringe selv den
stærkeste til tårer på sine grædende knæ, bidende lejlighedsvis i
gulvtæppet!
Din iTunes tillader ikke din nye PC at kontakte Ipodden og synkronisere
med den.
Computeren skal godkendes først. Og Apple tillader 5 computere at blive
godkendt til at bruges med de sange den har låst godt og grundigt inde på
"podden"

Itunes har opdaget at en fremmed computer, din nye smukke XPS, som jeg
ønsker dig tillykke med, ønsker at "stjæle" den beskyttede musik! Vista
kan godt køre med iPod. jeg har selv en Touch som kører med min
Vistamaskine. Men den vidste at jeg havde brugt den med en anden maskine
og forhindrede mig i alt muligt! Indtil jeg i indstillinger fandt en
mulighed for at "Godkende denne computer" så sagde den at nu var 2
computere godkendt! Og jeg kunne godkende ialt 5!

Advarsel! Hver gang iTunes bliver installeret, sætter den sig per default
til "Køb ved ét(1) tastetryk!" Det første man skal gøre er at stille den
om til "Køb ved at putte i indkøbskurv først" Ellers kan et fejltryk blive
kostbart! Eksempel:
Man ser et mærkeligt/sjovt program og trykker lige for at se hvad det er
for noget shit! Vips! Så har man købt det! And there are nothing You
can do about it!

Jeg gentager:HVER GANG man opdaterer iTunes-"1 gang i timen" eller der
omkring!)) Så stiller den sig i køb ved 1 tastetryk!-Så er i advaret!

--
Hilsen jens

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 30-11-08 00:52

"Jens "Lyrik" Bech" <lyrik@heaven.dk> skrev

> Computeren skal godkendes først. Og Apple tillader 5 computere at blive
> godkendt til at bruges med de sange den har låst godt og grundigt inde på
> "podden"

Jeps! Og jeg gruer stadig for dén dag computer nr. 6 skal på. Så er det slut
med iTunes herfra.
Håber at jeg ved at afinstallere det på min gamle PC kan få frigjort et klip
dér.
Men nu holder jeg mig gerne til det stigende antal DRM-frie filer man kan
downloade, også selv om det i nogle tilfælde koster et par kroner mere.

> [...]
>
> Jeg gentager:HVER GANG man opdaterer iTunes-"1 gang i timen" eller der
> omkring!)) Så stiller den sig i køb ved 1 tastetryk!-Så er i advaret!

Det genkender jeg så ikke.
Mit iTunes reagerer ikke på tastaturtryk. Kun på museklik.
Jeg skal trykke med musen på en "Køb"-knap, før jeg køber. Og jeg skal selv
indstille den til at købe ved dette klik og ikke først et klik senere - dog
kun ved første installation.

Fra : Kim

Dato : 30-11-08 09:31

"Jens "Lyrik" Bech" skrev

> [...]
> Computeren skal godkendes først. Og Apple tillader 5 computere at blive
> godkendt til at bruges med de sange den har låst godt og grundigt inde på

Jeg troede at jeg kun kunne synkronisere Ipoden med PC'eren og at jeg
ikke kunne synkronisere PC'eren med Ipoden (musik m.m. fra Ipod til PC)
Er der noget jeg har misforstået eller hvad?

- Kim

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 30-11-08 01:24

Den 29.11.2008 kl. 23:51 skrev Philip Nunnegaard <nunnenospam@hitsurf.dk>:

> [...]
> selv indstille den til at købe ved dette klik og ikke først et klik
> senere - dog kun ved første installation.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det blev en gang goddag mand økseskaft!

Jeg må skære det ud i pap.
Normalt når man køber ting på nettet, så trykker man med sin mus på det
man vil købe. Derefter havner det i en kurv. Tilsidst logger man ud og
opdaterer kurven hvorefter man indtaster sit
dankortnummer/Visa/Mastercard, og trykker godkend og så godkendes købet og
så har man købt!

iTunes derimod står som standard/default på køb ved ét klik med musen. Nu
kender de ikke ens Dankort-visa-master-osv, men det har de en snedig
løsning på!
Hvis man ønsker fine coverbilleder på sin musik/sang/koncert-tydeligt
nok?-så skal man lade sig registrere og oprette en konto! Comprende?
Ved denne nødvendige/Hvis man vil have billeder-covers- oprettelse, sikrer
de sig kortnummeret!

iTunes står som standard i køb med et eneste klik med musen eller
tastaturets genvejsknap-tydeligt nok? Eller forvirrer ordet "tastatur"
dig?-OK så siger jeg KUN MUS! Forstår du så hvad jeg mener?
Der er folk som med et eneste tryk har købt et program der var lagt der
for sjov og som ikke gjorde andet end at tænde en "virtuel lampe", altså
et ikonbillede med en prik der blev rød! Er du stadigvæk med? Det kostede
800 kroner der omgående blev trukket fra deres konto. De fik ikke pengene
tilbage, men Apple presset af journalister og mennesker som vi ikke ved
hvem var, fjernede 800 kroners programmet! Stadigvæk med? Eller hæfter du
dig lige nu i ordene "800 kroners programmet" som du nu er gået i stå på,
fordi du aldrig har set det program?

Hvis man nu er omhyggelig og går op i indstillinger og finder menuen hvor
man kan slå køb ved ét(1) klik fra og i stedet vælge "Brug inkøbskurv" så
er man kun sikret til Apple sender sin "Der er nye opdateringer" og det
lige præcist er en ny "iTunes!" Når den er installeret, så har den
flyttet indstillingen "køb" tilbage til "Køb ved et klik!"-Derfor skal man
huske at gå op i menuen foroven, og stille den på "brug inkøbskurv!" Hvo'f
det? Vil du måske spørge? Jeg har en sikker hånd der aldrig rammer andet
end det musiknummer jeg vil købe!-I så fald falder du helt uden for min
målgruppe! Så glem det hele!

Men hvis du er ligesom mig der lige trykker på et program for lige at se
hvad det er for noget inden jeg overvejer køb, så tag dig/Jer i agt for
"køb med ét(1) klik!"

--
MvH
Jens

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 30-11-08 01:47

"Jens "Lyrik" Bech" <lyrik@heaven.dk> skrev

> iTunes står som standard i køb med et eneste klik med musen eller
> tastaturets genvejsknap-tydeligt nok? Eller forvirrer ordet "tastatur"
> dig?

Ja. Det forvirrede mig.

Nå, men jeg skulle faktisk aktivt bede den om at købe ved første tryk og
ikke blot lægge i kurv.
Jeg ved jo hvad jeg gør, når jeg trykker på "køb".
Vil jeg se nærmere på varen, trykker jeg jo på titlen eller artistnavnet i
stedet for "køb"-knappen.

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 30-11-08 23:02

Jens "Lyrik" Bech wrote:

> [...]
> nok?-så skal man lade sig registrere og oprette en konto! Comprende?
> Ved denne nødvendige/Hvis man vil have billeder-covers- oprettelse,

Nej, det er ikke nødvendigt at angive kortnummeret ved oprettelsen i
iTunes og man kan godt hente covers uden - jeg gør det selv.

Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar

Fra : kjeld09

Dato : 30-11-08 03:49

On 29 Nov., 20:46, "Jebir" <je...@jebir.dk> wrote:
> [...]
> problemet... Kan nogen hjælpe?
>
> Der er tale om en Ipod Classic 30gb. som har kørt fejlfrit på Windows XP så

Hej
Prøv at instalerer itunes i XP-kompatible tilstand, det gøres ved at
højre klikke på instal, så kommer der en dialogbox frem og herunder er
den mullighed.
Når det så er valgt vil den måske virke, men prøve forskelige
instillinger, der må være en der virker. En anden mullighed er at
hente en nyere opsætning på nettet.

m v h
Kjeld

Fra : Henning

Dato : 30-11-08 13:07

> [...]
>Når det så er valgt vil den måske virke, men prøve forskelige
>instillinger, der må være en der virker. En anden mullighed er at

Been there, done that. Samme fejl.