MS Windows
briani 27239
Disable USB driver på bærbar
Fra : JBH

Dato : 29-11-08 09:52

Har netop geninstalleret en HP Pavilion med XP home. Det gik fint indtil
jeg lod windows opdatere USB driveren, USB portene virkede godt nok , men
der var sat ? i systemoversigten. Nu starter maskinen og fungerer indtil den
læser de sidste drivere ind , jeg når lige at se curseren og kan også nå at
åbne et par faner, men så låser maskinen totalt. og kan kun genstartes ved
10 sek på powerknappen

Er der en måde man kan starte windows, så jeg kan nå at disable/afinstallere
den USB driver som låser systemet, eller er det bare en ommer (geninst)

(Det ser ikke ud til USB porten kan disables i bios)

mvh
JBH

Fra : Henning

Dato : 29-11-08 11:03

On Sat, 29 Nov 2008 09:51:36 +0100, "JBH" <skodkontoen@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>den USB driver som låser systemet, eller er det bare en ommer (geninst)
>
>(Det ser ikke ud til USB porten kan disables i bios)

Start op i fejlsikret tilstand (F8 under boot)

Fra : JBH

Dato : 29-11-08 11:50

> Start op i fejlsikret tilstand (F8 under boot)

Hej.

Det har jeg prøvet, med samme resultat
Har også prøvet "sidste kendte tilstand hvor systemet fungerede", men
Windows mener åbenbart at systemet virkede efter fejlen opstod.

mvh
JBH

Fra : Ole C

Dato : 29-11-08 12:01

JBH skrev blandt andet:

> Det har jeg prøvet, med samme resultat
> Har også prøvet "sidste kendte tilstand hvor systemet fungerede", men
> Windows mener åbenbart at systemet virkede efter fejlen opstod.

Det lyder som om du allerede nu må lave en "reparation-installation"
Når det er gjort, bør du omgående fjerne markeringen ved "Genstart
automatisk" under System>Avanceret>Start og genoprettelse.

--
vh
Ole C

Fra : JBH

Dato : 29-11-08 17:44

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder som om du allerede nu må lave en "reparation-installation"
> Når det er gjort, bør du omgående fjerne markeringen ved "Genstart
> automatisk" under System>Avanceret>Start og genoprettelse.

Njaam. Gad vide om det overhovedet kan lade sig gøre, det var en OEM sp1
jeg installerede og derefter opgraderede til en sp3. Det sidste jeg manglede
var lige at fjerne det !¤#¤%&/ spørgsmålstegn ved USB'en Ellers kørte
maskinen perfekt, selv USB porten, omend den meldte at hastigheden kunne
øges med den rigtige driver.

mvh
JBH

Fra : Ole C

Dato : 30-11-08 02:58

JBH skrev blandt andet:

> [...]
> USB'en Ellers kørte maskinen perfekt, selv USB porten, omend den
> meldte at hastigheden kunne øges med den rigtige driver.

Så bør du under alle omstændigheder lave en CD hvor du slipstreamer SP3
sammen med din SP1-CD
Det er meget nemt med Autostreamer:
http://www.softpedia.com/get/Tweak/System-Tweak/Autostreamer.shtml
- og SP3 kan du hente her:
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

--
vh
Ole C

Fra : Henning

Dato : 29-11-08 18:22

wrote:

> [...]
>den USB driver som låser systemet, eller er det bare en ommer (geninst)

Alternativt kan du boote op på et eksternt medie som supporterer
systemgendannelse på XP. Jeg ved Norton Ghost 14 og Acronis Ultimate
Boot cd gør, men om der er andre ved jeg ikke.