Støddæmpning eller støjdæmpning
Fra : Søren Larsen

Dato : 28-11-08 21:20

Hvad mener I, har journalisten taget fejl af j og d, eller mener han
virkelig støddæmpning?
Jeg medgiver at støddæmpning er temmelig vigtig for en styrthjelm, men det
plejer da at være støjdæmpning man går op i!
http://fpn.dk/motor/mc/article1187593.ece

--
/Søren

Fra : Sir1

Dato : 28-11-08 13:41

On 28 Nov., 21:19, Søren Larsen <sbl...@fjerndette.surfpost.dk> wrote:
> [...]
> virkelig støddæmpning?
> Jeg medgiver at støddæmpning er temmelig vigtig for en styrthjelm, men det

Altså, hvis jeg ryger af cyklen, vil jeg nu være meget glad før en
ordentlig støDdæmpning. Sikkerheden må da være det primære med en
hjelm, ellers kunne man da ligeså godt køre uden!
(En anden) Søren

Fra : Søren Larsen

Dato : 28-11-08 21:51

"Sir1" <siren@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

>Altså, hvis jeg ryger af cyklen, vil jeg nu være meget glad før en
>ordentlig støDdæmpning. Sikkerheden må da være det primære med en
>hjelm, ellers kunne man da ligeså godt køre uden!
>(En anden) Søren

Kunne ikke være mere enig. Jeg var bare af den opfattelse at alle godkendte
hjelme ydede tilstrækkelig (!) støddæmpning (ellers var de vel ikke
godkendt) og at begrebet støjdæmpning var noget der langt hyppigere sås
målinger på.
Komfort er godt men selvfølgelig er sikkerheden vigtigst.

/Søren

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 28-11-08 21:45

Søren Larsen skrev den 28 nov 2008 i

> [...]
> Jeg medgiver at støddæmpning er temmelig vigtig for en styrthjelm,
> men det plejer da at være støjdæmpning man går op i!

Begrebet "støddæmpning" går igen gennem hele artiklen, og må vel alt
andet lige være den vigtigste feature en god hjelm kan byde på...
At en hjelm har god støjdæmpning diskuteres dog langt tiere, selvom
afhjælp er nemt nok med ørepropper.

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
Info danske nyhedsgrupper: http://usenet.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 28-11-08 22:07

> At en hjelm har god støjdæmpning diskuteres dog langt tiere, selvom
> afhjælp er nemt nok med ørepropper.

Men stadig bøvlet at stå og nulre ørepropper flere gange om dagen

Men jeg har stadig tilgode at opleve den hjelm der på mit hovede og mine
cykler holder støjen nede i ufarligt niveau ...

Fra : tp

Dato : 28-11-08 22:45

> Men stadig bøvlet at stå og nulre ørepropper flere gange om dagen
>
> Men jeg har stadig tilgode at opleve den hjelm der på mit hovede og mine
> cykler holder støjen nede i ufarligt niveau ...

Og det mærkelige ved hjelme. Jeg er nu på min 5. hjelm. Et nødkøb.
Billigste ved Hein-G (500kr) og det er faktisk den mest støjfrie hjelm jeg
nogensinde har haft trods jeg plejer at give 2.5-3.000 kr dernede.

Og da man kun få steder kan prøve hjelmen først er det virkeligt et
lykketræf.

Om de er sikre eller ej, overlader jeg 100% til de godkendelser der er på
området.

Fra : Jim Andersen

Dato : 02-12-08 12:47

Søren Larsen wrote:
> Hvad mener I, har journalisten taget fejl af j og d, eller mener han
> virkelig støddæmpning?

Tvivler.

Men underligt at de i en test af carbon-hjelme overhovedet ikke nævner
vægten.
Det er vel det der er hele ideen med en carbon-hjelm.

/jim

Fra : Armand

Dato : 02-12-08 16:09

Jim Andersen skrev:

> Tvivler.
>
> Men underligt at de i en test af carbon-hjelme overhovedet ikke nævner
> vægten.
> Det er vel det der er hele ideen med en carbon-hjelm.

Dette skrift er jo på det nærmeste kun et referat. Gå på bibloiteket og
læs hele testen på udgivelsessproget (á: MOTORRAD).

--
Armand.