Komplet internetserver - men med hvilken L~
Fra : JN

Dato : 25-07-01 20:15

Komplet internetserver - men med hvilken Linux distribution ??

Jeg har hørt meget godt om RedHat 7.1, men hvilken her er så bedst til
server?

Jeg ønsker både Apache, mysql, FTP, mailserver (pop3/smtp), er disse
programmer inkluderet i en RedHat ?

mvh Jakob Nielsen

Fra : Snuseren

Dato : 25-07-01 21:36

Hej

> Jeg har hørt meget godt om RedHat 7.1, men hvilken her er så bedst til
> server?
>
> Jeg ønsker både Apache, mysql, FTP, mailserver (pop3/smtp), er disse
> programmer inkluderet i en RedHat ?

Red Hat er fin, prøv at tygge lidt på http://www.sslug.dk/linuxbog/ her er
meget
om emnet.
Jeg kører selv med Mandrake 7.2 som nu er kommet i version 8.0.
Den kan varmt anbefales, og er nem at gå til når man (som jeg) er
vant til windows.

Du skal nok vælge den distribution, hvor du kender flest som kan hjælpe dig

Alternativt er her meget hjælp at få fra venlige mennesker, ligeledes er
sslugs
mailinglister helt fantastiske.

Venlig hilsen Jan Jensen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 26-07-01 08:40

JN skrev:

> Komplet internetserver - men med hvilken Linux distribution ??

Jeg bruger SuSE Linux både til server og til hjemmebrug. Den har den
fordel, at den er let at sætte op, men at man samtidig ikke begrænser
sig (ikke efter et stykke tid føler, at man ikke kan komme videre i
systemet).

Du skal også lige tænke på hardware. Hvis du har en ældgammel maskine
med meget lidt RAM, så skal du nok vælge noget andet end de
brugervenlige distributioner som SuSE, Mandrake og Red Hat.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : JN

Dato : 26-07-01 22:54

Tak for svarene, men er SuSe og Mandrake med Apache, mysql, FTP, mailserver
(pop3/smtp) ??

mvh Jakob

Fra : Steen Suder

Dato : 27-07-01 22:58

JN wrote:

> Tak for svarene, men er SuSe og Mandrake med Apache, mysql, FTP, mailserver
> (pop3/smtp) ??

Det er nærmest umuligt at undgå disse services
Ja, de er med. I nogle distributioner ovenikøbet med flere
valgmuligheder.

<KLIP - læs venligst http://ww.usenet.dk/netikette/quote.html>

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."

Fra : Mikkel F. S. Anderse~

Dato : 05-08-01 02:31

JN wrote:

Angående FTP-server, så skal du ikke regne med at den er lige så let at
sætte op som f.eks. Serv-U eller G6. Tværtimod.

Jeg har f.eks. stadig ikke fundet en FTP-server, som er let at sætte op, og
hvor man kan tilføje brugere, uden at brugerne skal være brugere på din
linux-box. øv øv.

Fra : Mickey

Dato : 04-08-01 21:00

"Mikkel F. S. Andersen" <Flott@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har f.eks. stadig ikke fundet en FTP-server, som er let at sætte op,
og
> hvor man kan tilføje brugere, uden at brugerne skal være brugere på din
> linux-box. øv øv.

ncfttpd kan indstilles til at kigge brugere i en mysql database
http://freshmeat.net/projects/ncftpd_mysql_authd/

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://www.stopcopydan.dk

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 04-08-01 21:45

Mikkel F. S. Andersen skrev:

> Jeg har f.eks. stadig ikke fundet en FTP-server, som er let at sætte
> op, og hvor man kan tilføje brugere, uden at brugerne skal være brugere
> på din linux-box. øv øv.

<URL:http://www.zope.org/Products/>

// Klaus

Fra : Steen Suder