CString-længde til WideCharToMultiByte
Fra : Flemming Greve

Dato : 25-07-01 20:17

Hej,

Jeg arbejder på et interface mellem et Unicode og et ikke-Unicode system.
Jeg arbejder med Visual C++. Jeg koder ikke normalt i C++. En del af min
opgave, er at minimere andelen af C++-kode og lægge det over i ABAP. Jeg har
fået minimal instruktion.

Jeg har nogle CString's i Unicode, som skal konverteres med funktionen
WideCharToMultiByte. Som 4. parameter skal jeg angive CString'ens længde.
Hvordan får jeg lettest fat i den?

Hvis jeg bruger metoden GetLength direkte i funktionskaldet får jeg
compilerfejl. Jeg formoder, jeg skal lægge resultatet af GetLength ind i en
int. Men hvordan set den sætning nu lige ud?

På forhånd tak,
Flemming

Fra : Jonas Meyer Rasmusse~

Dato : 25-07-01 23:52

Det her fandt jeg i msdn:

int GetLength( ) const;

Return Value

A count of the bytes in the string.

Remarks

Call this member function to get a count of the bytes in this CString
object. The count does not include a null terminator.

For multibyte character sets (MBCS), GetLength counts each 8-bit character;
that is, a lead and trail byte in one multibyte character are counted as two
bytes.

Det tyder på at den giver dig længden i bytes, og man kunne gætte på at din
funktion forventer at få antallet af tegn.

prøv med strlen( dinCStrin.GetBuffer() ), såvidt jeg lige kan læse, så
skulle den fungere tælle tegnene

Fra : Flemming Greve

Dato : 26-07-01 16:49

Har fundet løsningen. Man skal bare huske paranteserne efter metoden.