adgang til min webserver gennem router
Fra : Ukendt

Dato : 28-11-08 09:06

Hej i gruppen

Jeg vil gerne have at dem jeg laver hjemmeside for, kan komme ind til min
webserver og se arbejdet løbende.

Jeg har så prøvet at sætte en "virtuel server" op i min router
configuration, men
hvilken adresse skal jeg give webserveren.
Har prøvet at give den indre 192.168.2.1, der kommer man bare til min
opsætning
ved at bruge min ydre IP
Har prøvet at give den 192.168.2.3, som er den indre til min pc, men der
sker intet,
ved at bruge min ydre IP

Håber i forstår spørgsmålet og kan hjælpe

Venligst

Keld

Fra : John

Dato : 28-11-08 15:00

> [...]
> opsætning
> ved at bruge min ydre IP
> Har prøvet at give den 192.168.2.3, som er den indre til min pc, men der

Du skal sørge for at din webserver har en fast IP adresse.
Du skal tillade port 80 indgående på din routers firewall.
Du skal på din router lave en port 80 forward til din webserver.
Du kan ikke teste det hjemmefra dit eget netværk - det skal testes eksternt
fra.

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-08 18:07

> [...]
> Du skal på din router lave en port 80 forward til din webserver.
> Du kan ikke teste det hjemmefra dit eget netværk - det skal testes

ok det prøver jeg lige

Tak

Fra : Stig Johansen

Dato : 28-11-08 18:52

John wrote:

> [...]
> Du skal på din router lave en port 80 forward til din webserver.
> Du kan ikke teste det hjemmefra dit eget netværk - det skal testes

+
Du skal disable remote web administration på routeren, ellers får man bare
opsætningen.
Du kan godt teste det hjemmefra hvis loopback er enabled i routeren.

Nå jeg selv skal teste den slags opsætninger bruger jeg W3's validator til
udefra kommende test.
<http://validator.w3.org/>

Stig Johansen